Ansökningsservicen

Har du frågor gällande ansökningen eller universitetet? Ansökningsservicen betjänar dig i alla frågor kring ansökningen till Helsingfors universitet.
Aktuellt i ansökningsservicen

Ansökningsservicens öppettider på sommar:

  • Vår telefonservice är stängd 20.6. – 25.8.
  • Torsdagen den 10 juli är kundservicechatten öppen kl. 12-15.
  • Vår kundservicechatten är stängd 14.7.-1.8.
     
  • Ge oss respons på den tjänst du fått.
    Länk till responsblanketten

 

Ring till oss

Vår telefonservice är öppen på tisdagar och torsdagar kl. 10–12 på numret 02941 24 140 (lna/msa). 

  • Vår telefonservice är stängd 20.6. – 25.8.

     

Skic­ka ett med­de­lan­de

Vår e-post adress är: studera@helsinki.fi 

Frågor som gäller den internationella magisteransökan: masters-admissions@helsinki.fi 

Frågor som gäller doktorandansökan: phd-admissions@helsinki.fi 
 

Skicka inte meddelanden per e-post som innehåller personlig information (t.ex. personbeteckning eller annan konfidentiell information).

Om du redan har ansökt ska du uppge ditt ansökningsnummer för att göra tjänsten smidigare.

 

Chatt

Hubotten-chattbot

Chatten finns på höger sida på denna sida. I chatten svarar Hubotten, Ansöknings- och studentrådgivningens kundservicebot dygnet runt. Hubotten betjänar på finska, svenska och engelska. Botten kan överföra samtalet till mänskliga kollegor (om de är tillgängliga) eller så kan det vidarebefordra ditt meddelande.

Kundservicechatt

Kundservicechatten är öppen på denna sida måndagar och onsdagar kl. 12–14. 

  • Också torsdagen den 10 juli är kundservicechatten öppen kl. 12-15.
  • Vår chattjänsten är stängd 14.7.-1.8.

Om du redan har skickat oss e-post, kan du nämna det för att underlätta svarsprocessen. Kopiera inte ett långt e-postmeddelande till chat-diskussionen. Märk väl att en rådgivare kan under rusningstid ha flera chat-diskussioner på gång samtidigt. Kontakta oss gärna per e-post om du har en längre fråga.

Användning av chattjänsten förutsätter att du godkänner webbplatsens funktionella kakor. Du kan ändra dina inställningar via länken Hantering av kakor. Samma länk finns även i sidfoten längst ner på webbsidan. Om chattfönstret inte automatiskt visas, uppdatera sidan efter att ha godkänt kakorna.

 

Kom och träffa oss

Du kan komma och träffa ansökningsrådgivare i Kajsahusets Handledningshörnan (Fabianinkatu 30, Helsingfors) och fråga över ansökning. Höstens rådgivningstider i Handledningshörnan publiceras på denna sida senast i slutet av sommaren.

Märk väl att vi inte tar emot bilagor som gäller ansökan och vi kommenterar inte behandlingen av bilagorna.

Kom ihåg att kolla gällande tider från denna webbsida innan du besöker oss. 

Vi betjänar i frågor gällande ansökan. De som kommer på rådgivning betjänas i ankomstordning, och du behöver inte boka en skild tid. Observera att vi inte nödvändigtvis hinner betjäna alla sökande om det finns långa köer till rådgivningen. 

Följ oss på so­ci­a­la me­di­er

Facebook: HelsinkiUniversity
Instagram: @universityofhelsinki
 

Postadress

Ansökningsservicen 

PB 24

00014 Helsingfors universitet