När du har frågor om studiemöjligheterna vid Helsingfors universitet eller om ansökan till universitetet, är våra ansökningsservicen här för dig varje vardag.
Aktuellt i ansökningsservicen
- Ansökningsinstruktionerna och –kraven för vårens 2026 ansökningar har publicerats i .
Kontakta oss online
Ansökningsrådgivning för alla som söker till Helsingfors universitet erbjuds av . I tjänsten kan du:
- Söka innehåll med hjälp av en sökfunktion.
- Chatta med experterna varje vardag kl. 9–15. När du börjar chatten, välj ”Ansökan till Helsingfors universitet”, så överdrar diskussion till rätta expert.
- Lämna en servicebegäran. Servicebegäranden besvaras på vardagar.
Observera att experten kan ha flera chattar i gång under rusningstid. Om ditt ärende kräver mer utredning är det oftast enklast att lämna en servicebegäran direkt.
Chattbot ger råd dygnet runt
En brådskande fråga och kundservicechatten är stängd? Hubotten-chattbot är tillgänglig för dina frågor 24/7. Chatt-fönstret finns till höger på denna sida. Om du inte ser fönstret, kontrollera att du har . Hubotten talar tre språk: svenska, finska och engelska. Boten talar det språk på vilket språks sida du påbörjar diskussionen. Märk väl att Hubotten kan inte längre överföra chatten till en kundrådgivare.
Ring till oss
Vår telefonservice är stängdt. Vi öppnar igen i februari.
Postadress
Postadressen för Helsingfors universitets ansökningsservice är:
Ansökningsservicen
PB 24
00014 Helsingfors universitet