Hur köper jag en biljett på nätet?

I vår webbshop kan du köpa en förhandsbiljett till våra besöksmål och evenemang. Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna om att köpa och använda biljetter. Vi utvecklar webbshoppen så att den ska bli bättre – tack för ditt tålamod!

Hur hittar jag till Luomus webbutiken? 

Du hittar webbutiken

Länken till webbutiken finns också på varje besöksmåls egen sida. 

Kan jag köpa en guidad tur för en grupp via webbutiken? 

Guidade turer för grupper kan inte köpas via webbutiken. Om du vill boka en egen guidad tur för din grupp kan du göra det i bokningskalendern. 

Hur mycket kostar en biljett köpt på nätet? 

Biljettpriset är detsamma oavsett om du köper den online eller på plats. Du kan kontrollera inträdesavgifterna på sidor.

Vilka betalmedel använder vår webbutik? 

I webbutiken kan du betala med följande alternativ: 

  • Alla finska nätbankbetalningar: Andelsbanken, Nordea, Danske Bank, Sparbanken, Aktia, Oma Säästöpankki, POP Banken, Handelsbanken, S-Banken och Ålandsbanken. 
  • Betalkort: Visa Credit, Visa Debit, Mastercard Credit, Mastercard Debit, Visa Electron, Maestro och Eurocard. 
  • Mobilbetalningar: Siirto, MobilePay och Apple Pay. 

Betalningarna förmedlas via Verifone-tjänsten. Vid nätbanks-, kort- och andra vanliga betalningar står Verifone Finland Oy som mottagare på kontoutdraget eller kortfakturan. 

för webbutiken. 

Måste jag köpa en biljett på förhand? Kan jag inte köpa biljetten vid Luomus besöksmål?

Biljetter säljs även på plats vid besöksmålen. Biljettförsäljningen stängs en halvtimme före stängning.   

Kan jag köpa en biljett på nätet med Museikortet? 

I webbutiken kan du också köpa en biljett med Museikortet. Välj först önskad dag i webbshoppen. Efter det väljer du kategorin ”Inträdesbiljett med Museikort”. Vänligen visa upp ditt Museikort då du kommer till museet. 

Kan jag på Luomus besöksmål köpa en biljett till ett evenemang? 

Biljetter till evenemang säljs i förväg endast i webbshoppen.

Var visar jag upp min biljett vid ankomst?

Vänligen visa din biljett i vår biljettförsäljning. 

Överföring eller återbetalning av biljetter 

Jag kan inte använda en biljett jag har köpt. Ersätter ni priset för biljetten? 

Som huvudregel återbetalar vi inte biljetter. Vi kan dock förlänga giltighetstiden av särskilda skäl. Kontakta oss på:  

Biljetten är inte personlig, så du kan också ge den åt någon annan i stället. Biljett som köpts med Museikortet eller till rabatterat pris kan endast användas av en person med motsvarande förmån. 

Vi ersätter också biljetter om det är vi som har gjort ett misstag.

Jag har köpt en biljett för fel tidpunkt. Vad kan jag göra?

Vi kan, av motiverad anledning, ändra biljettens giltighetstid. Kontakta oss på:  

Obs! Dessa anvisningar gäller inte biljetter till evenemang. 

Jag har köpt en biljett till ett evenemang eller en guidad tur, men jag kan inte komma. Vad kan jag göra? 

Tyvärr kan vi inte byta eller ersätta biljetter som köpts till evenemang eller guidade turer.

Information:

Luomus webbshopps kundtjänst:  
Biljettkassa, Naturhistoriska museet: tel. 02 941 28800 
Biljettkassa, Kajsaniemi botaniska trädgårds växthus: tel. 02 941 24455