Rinkinen, A. (2020) Rautaa ja ruostetta: Kuntien perusopetuksesta vastaavien ylimpien viranhaltijoiden näkemyksiä perusopetuksen vahvuuksista ja kehittämiskohteista. Helsingin yliopisto.
Patteri, M (2020). Varhaiskasvatuksen johtajien kokemuksia muutoksen johtamisesta. Helsingin yliopisto.
Kantola, A (2020). Varhaiskasvatuksen johtajien käsityksiä johtajuudesta ja osaamisesta tulevaisuudessa. Helsingin yliopisto.
Hellsten, E (2020). Johtamisen tulevaisuus kasvatus- ja opetusalalla – varhaiskasvatuksen ja koulun johtajien näkemyksiä tulevaisuuden johtamisesta. Helsingin yliopisto.
Vaara, J. (2020). "Mä saan johtaa koulua sellaseen suuntaan, että opetussuunnitelman henki toteutuisi” : Varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen johtajien näkemyksiä opetussuunnitelman johtamistyöstä. Helsingin yliopisto.
Kallioniemi, E. (2020) Päiväkodin johtajien näkemyksiä varhaiskasvatuksen opettajan tiimin pedagogisesta johtajuudesta. Helsingin yliopisto.
Repo, M. (2019) Varhaiskasvatuksen opettajan pedagoginen johtajuus. Helsingin yliopisto.
Heikkinen, K-M. (2019) Osallisuutta edistävä johtaminen varhaiskasvatuksessa. Helsingin yliopisto.
Rajahonka, N. (2019) Pedagoginen toimintakulttuuri ja sen kehittäminen pedagogisen johtajuuden keinoin. Tarkastelussa varhaiskasvatuksen johtajien näkemykset. Helsingin yliopisto.
Ruohola, V. (2018) Jaettu pedagoginen johtajuus päiväkodin johtajien puheessa. Helsingin yliopisto.