Tutkimusyhteisön johtajat:
KAJO-tutkimusyhteisön jäsenet tekevät yhteistyötä Tampereen yliopiston, Aalto-yliopiston, Jyväskylän yliopiston Koulutusjohtamisen instituutin, Åbo Akademin sekä Lapin yliopiston kanssa. Kotimaisten yhteistyökumppaneiden ohella tutkijoilla on useita kansainvälisiä yhteistyökumppaneita (mm. Tallinnan yliopisto, Toronton yliopisto, University of Southern Calfornia).
Tutustu KAJOn tutkijoihin ja kouluttajiin täällä.
Dosentti, KT,
yliopistonlehtori, kasvatustieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto
Ohjaaja, Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma (SEDUCE).
Tutkimusintresseinä educational change, educational reforms, special education, educational development, leadership.
Varhaiskasvatuksen opettaja, KM,
väitöskirjatutkija, kasvatustieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto
Tutkimusintresseinä varhaiskasvatuksen johtajuus, johtajan identiteetin rakentuminen sekä valtakysymykset varhaiskasvatuksen johtajuuden kontekstissa.
Tutkijatohtori, KT,
Koulutuksen arviointikeskus HEA, kasvatustieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto
Tutkimusintresseina opettajien oppiminen ja toimijuus, uran alkuvaiheen opettajat, opettajankoulutus ja johtajuus.
Professori, Koulutuksen arviointikeskus HEAn johtaja, kasvatustieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto
Ohjaaja, Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma (SEDUCE).
TM, MBA (Educational Leadership), väitöskirjatutkija
Tutkimuksen aiheena on moninaisen kouluyhteisön johtaminen suomalaisen perusopetuksen kontekstissa.
Professori, Humanities and Social Sciences Education, kasvatustieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto
Ohjaaja, Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma (SEDUCE).
Tutkimusintresseinä uskonnon didaktiikka ja monikulttuurisuuskasvatus.
Erityisluokanopettaja, KM, väitöskirjatutkija (OTO)
Tutkimuksen aiheena on opettajien ammatillisen kehittymisen tukeminen.
Väitöskirjatutkija, KK, MMM, kasvatustieteiden osasto, Helsingin yliopisto
Tutkimusintresseinä johtajuuden vaikutukset varhaiskasvatuksen kontekstissa, kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät.
Väitöskirjan työnimi "Varhaiskasvatuksen johtamisen orientaatiot henkilöstön ja lasten hyvinvoinnin tukemisessa."
Johtava rehtori, KT, Dosentti, kasvatustieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto
Tutkimusaiheena opetustoimen johtaminen.
KM, luokanopettaja, väitöskirjatutkija
Tutkimuksen aiheena on opettajien osaamisen kehittämisen johtaminen koulutusjärjestelmän eri tasoilla opetussuunnitelmauudistuksen kontekstissa.
tutkijatohtori, kasvatustieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto
Tutkimusintressinä koulun johtajuus.
KT, Education Consultant, Maailmanpankki
(Opetusneuvos, opetus- ja kulttuuriministeriö, virkavapaalla)
Tutkimusintresseinä koulutuksen laatu ja kehittäminen, opetus- ja sivistystoimen hallinto ja johtaminen, koulutuksen ohjausjärjestelmä yleissivistävässä koulutuksessa, perusopetus.
Väitöskirjatutkija, KTM, kasvatustieteiden osasto, Helsingin yliopisto
Tutkimusintresseinä hallinnan tutkimus, kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät, organisaatiotutkimus, johtaminen, affectivity, emotions.
yliopistonlehtori, kasvatustieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto.
Tutkimusteemoina inkluusio ja johtajuus, varhaiskasvatus ja esiopetus, perusopetus.
Erityisopettaja, KM, väitöskirjatutkija (OTO)
Tutkimuksen aiheena on perusopetuksen jaettu johtajuus ja laajan pedagogisen johtamisen käytänteet opettajan ammatillisen toimijuuden näkökulmasta.
Opetusneuvos, väitöskirjatutkija (OTO)
Tutkimuksen aiheena on uudistusprosessin johtaminen peruskoulujärjestelmän eri tasoilla: muuttuvan toimintaympäristön vaikutukset johtamiseen ja johtamisosaamiseen.