HelsinkiUNI Career Day: ohjeet työnantajille

Tältä sivulta löydät ohjeet Career Day -tapahtumaan osallistumiseen yrityksille ja organisaatioille. Ohjeet on tarkoitettu työnantajille, joiden osallistumisen tapahtumaan urapalvelut on vahvistanut erikseen sähköpostitse. Tutustu ohjeisiin niiden osioiden osalta, joihin organisaatiosi on tapahtumassa osallistumassa.
JobTeaser: Työnantajaprofiili

Osallistuvien organisaatioiden opiskelijamarkkinointiin käytetään JobTeaser-portaalin työnantajaprofiileja. Urapalvelujen luomasta malliprofiilista näet, miltä profiili näyttää:  

Luo tai päivitä olemassa oleva työnantajaprofiilinne. Linkit profiilin avaamiseen ja kirjautumiseen:

  • luo profiili tai kirjaudu työnantajaprofiiliin (suomi) (linkki aktivoidaan myöhemmin)
     
  • luo profiili tai kirjaudu työnantajaprofiiliin (englanti) (linkki aktivoidaan myöhemmin)

Voit halutessasi luoda profiilista myös kieliversiot.  

Täytä ainakin seuraavat kentät pakollisten lisäksi: 

  • Hyödylliset linkit/Website and social media links
  • Yrityksen esittelyvideo/ Institutional video 
    Lisää organisaationne esittelyvideo, jos sellainen löytyy.
  • Avain tiedot/Key information: esim. perustamisvuosi, henkilömäärä ja päätoimipaikan sijainti
  • Usein kysytyt kysymykset/FAQ 
    FAQ-osioon kannattaa vastata jotakin, sillä nämä kysymykset näkyvät automaattisesti opiskelijoille julkaistussa profiilissa.
  • Yrityksen yleiskuvaus/Company Overview
  • Kuvia kannattaa lisätä mediagalleriaan. Ne näkyvät profiilin yläkulmassa ja elävöittävät profiilia.
  • Viesti opiskelijoille/Custom message for our students (lisäohje alla). Tämä on tärkeä kenttä. 

Viesti opiskelijoille

Kohdenna viestisi Helsingin yliopiston opiskelijoille ja täältä valmistuville. Helsingin yliopistosta valmistuvien osaamisen kirjo on laaja ja kaikki koulutusohjelmamme löydät yliopiston sivuilta. Opiskelijat ovat kiinnostuneita yrityksen tarjoamista työ- ja harjoittelupaikoista.

Tässä kentässä voitte markkinoida mukana oloanne Career Day –tapahtumassa.  
  
Esim.
”Yritys x osallistuu HelsinkiUNI Career Day –rekrytointitapahtumaan 23.1.2026. Tapaat meidät työnantajien pitchaussessiossa/kampuksella. Tule kuuntelemaan meillä avoinna olevista kesätyö- ja/tai harjoittelupaikoista, joita on tarjolle aloilla x ja y. Erityisesti tavoittelemme koulutusalojen x opiskelijoita.”  

Ja jos olette valinneet osallistuvanne myös CV- ja LinkedIn-klinikalle tai ottamaan virtuaalisia one-to-one –keskusteluja ajanvarauksella, tekstiin voi lisätä tiedon näistä: 

"Tapaat asiantuntijamme CV- ja LinkedIn -klinikalla Career Day -tapahtumassa maanantaina 19.1.2026."
”Voit varata ajan asiantuntijallamme one-to-one –keskusteluun klo x ja x Career Day -virtuaalitapahtumassa perjantaina 23.1.2026.”  

Urapalvelut luo tapahtumat, josta opiskelijat voivat varata ajan one-to-one –keskusteluihin ja lisää linkit tähän kenttään.  

 
Deadline: profiili päivitetty 16.12.2025 mennessä. Aloitamme opiskelijamarkkinoinnin ennen joulua.   

Työnantajaprofiilin kautta pääset ilmoittamaan haussa olevista työ- ja harjoittelupaikoistanne. Voit markkinoida profiilin kautta kaikkia haussa olevia avoimia työpaikkojanne, mutta pyydämme jättämään ainakin yhden työ- tai harjoittelupaikkailmoituksen, johon on koottu tietoa avoinna olevista paikoistanne. Ilmoitukseen voi tehdä linkityksen sivustolle, josta avoimet paikat löytyvät. Jos teillä on haussa useampien eri alojen paikkoja, työn tai harjoittelun tehtäväalueeksi voit valita sopivimman, sillä yksittäiselle työpaikkailmoitukselle voi valita vain yhden tehtäväalueen. Markkinoimme opiskelijoille paikkoja kohderyhmänne mukaisesti. 

Mikäli ilmoitatte avoimista paikoistanne Aarresaari.netin kautta useampaan yliopistoon yhdellä kertaa, voimme auttaa linkkien kokoamisessa ja päivittämisessä profiilin kautta julkaistuun ilmoitukseenne. Ota tässä tapauksessa yhteyttä: employerservices@helsinki.fi.  

Deadline: mahdollisimman pian, koska tämä tieto on olennaista tapahtuman opiskelijamarkkinoinnin kannalta.

Kampusmessut

Ohjeistus ständiä varten päivitetään syksyllä 2025. Tapahtumaan vahvistetuille työnantajille lähetetään tästä erikseen tieto.

CV- ja LinkedIn -klinikka järjestetään siten, että osa palautteen antajista ottaa vastaan opiskelijoita drop-in periaatteella vuoronumeroin ja osa ajanvarauksella. Näin pyrimme välttämään tyhjäkäyntiä, mikäli osa ajan varanneista jättää saapumatta.

Ajanvarauksella tapaamisten kesto max 20 min (15 min palaute + 5 min tauko) ja tunnin aikana organisaation edustaja tapaa kolme opiskelijaa. Drop-in-klinikalla kesto on joustava. Ajanvarauksia varten tarvitsemme osallistuvan henkilön nimen, tittelin ja sähköpostiosoitteen. Ajanvaraukset toteutetaan organisaation JobTeaser-profiilin kautta.  (ks. ajanvaraukset). 

CV- ja LinkedIn -klinikka: 
Kokonaiskesto: 4 tuntia
Aika: 19.1.2026, klo 10–14
Paikka: Porthania 1 krs., Urbarium

Organisaatiot voivat itse valita oman klinikkansa keston ja ajankohdan sekä palautteen antajien lukumäärän. Olemme yhteydessä kaikkiin CV- ja LinkedIn -klinikasta kiinnostuneisiin työnantajiin.

Deadline: tietojen toimittamisen deadline ilmoitetaan ilmoittautumisajan päätyttyä.

Virtuaalinen rekrytointitapahtuma

Aika: 23.1.2026 klo 10.15 – 14.00 (tarkka kellonaika ja pitchausvuorot vahvistetaan ilmoittautumisajan päätyttyä)
 
Jokaisella organisaatiolla on max 10 min aikaa pitchata omasta tarjonnastaan työnantajana opiskelijoille 5 min kysymyksille. Helsingin yliopiston urapalvelut toimii ylläpitäjänä ja kellokallena alustalla. Toimitamme ennen tilaisuutta linkin ja tarkan ajankohdan pitchauksellenne. Valmistele siis tiivis esittely tarjonnastanne ja toimita esityksesi meille osoitteeseen: employerservices@helsinki.fi.

Esityksen sisältö. Opiskelijoiden toiveita aiemmilta vuosilta: 

  • Keskity pitchauksessasi yrityksen liikevaihdon ym. yleisen tiedon sijaan siihen, minkälaisia työ- tai harjoittelupaikkoja olette tarjoamassa ja minkälaista osaamista etsitte. Opiskelijat arvioivat soveltuuko oman koulutusohjelman tuottama osaaminen tarjoamiinne uramahdollisuuksiin.
  • Kerro konkreettisia esimerkkejä työtehtävistä ja niihin toivottavasta osaamisesta.
  • Opiskelijoita kiinnostavat arvojen lisäksi myös etätyömahdollisuudet, palkkaus ja muut mahdolliset edut.

Esityksen tekniset vaatimukset: max. 7 diaa aloitus- ja lopetusdian lisäksi (10 min.). Kuvasuhde 16:9. Suosi yksinkertaista esitystä, eli älä käytä esityksessäsi animaatioita, ajastuksia, videoita tai siirtymiä. Yhdistämme kaikkien pitchaajien diat yhteiseen PowerPoint-esitykseen ja ylimääräiset muotoilut hidastavat esityksen jakamista Zoomissa.

Esityksen pitäjän nimi, nimike ja sähköposti: tarvitsemme tiedon, jotta voimme esitellä pitchaajanne omalla vuorollaan.

Deadline: Toimita diaesityksesi ja esityksen pitäjän tiedot meille (employerservices@helsinki.fi) ennakkoon viimeistään 21.1.2026.

Aika: 23.1.2026, klo 10.15–14.00

Linkki pitchaus-session Zoom-webinaariin: linkki lisätään ennen tapahtumaa.

Tilaisuus alkaa klo 10.15 urapalvelujen aloituspuheenvuorolla ja noin klo 10.20 ensimmäinen työnantaja pääsee ääneen. Jokaisella organisaatiolla on max 10 min aikaa oman esityksensä pitämiseen. Jaamme pitchauksenne powerpoint-esitystä puolestanne Zoomissa. Puhujien tulee olla viimeistään noin 15 min ennen omaa esitystään liittyneinä Zoomiin. Ohjeet ja linkki lähetetään puhujille viimeistään tapahtumaviikon alussa.

Pitchaus-järjestys:

Järjestys lisätään tälle sivulle ennen tapahtumaa.

Ohjeistus ennen tapahtumaa ja tapahtuman aikana: 

  1. Kullekin organisaatiolle on varattu 10 min aikaa pitchata omista uramahdollisuuksiin ja 5 minuuttia kysymyksille. Huolehdimme aikataulussa pysymisestä. Esityksen pitäjän tulee saapua Zoomiin viimeistään 15 min ennen omaa vuoroaan, jotta ehdimme antaa puhujan (panelist) oikeudet. Tilaisuuden ensimmäisille pitchaajille lähetämme panelist-oikeudet etukäteen, olemme tästä erikseen yhteydessä.
  2. Ilmoita meille, kuka pitchauksen pitää ja hänen sähköpostinsa, jotta osaamme antaa puhujaoikeudet ja nostaa oikean henkilön esiin. Zoomiin tullessa kirjoita koko nimesi ja sen perään myös organisaation nimi. Huom. tämä on erittäin tärkeää, koska annamme puhujaoikeudet pitchaajille nimen perusteella. Tapahtuman ajaksi meillä on hyvä olla myös pitchaajan sähköposti, jos jotain ongelmia ilmenee ja on tarve ottaa yhteyttä (esim. linkin kanssa ongelmia). Ilmoita puhujan nimi ja sähköposti meille viimeistään 21.1.
  3. Lähetä meille viimeistään 21.1. Power Point -esitys, max 7 kpl dioja avaus- ja lopetusdian lisäksi (10min). Kuvasuhde 16:9. Suosi yksinkertaista esitystä, eli älä käytä esityksessäsi animaatioita, ajastuksia, videoita tai siirtymiä. Yhdistämme kaikkien pitchaajien diat yhteiseen PowerPoint-esitykseen ja ylimääräiset muotoilut hidastavat esityksen jakamista Zoomissa. Me vaihdamme diat ja tarvittaessa voi sanoa, että ”saa vaihtaa”, jos/kun dioja on useampia. Jaamme esitykset myös opiskelijoille tilaisuuden jälkeen, jollei sitä erikseen kielletä.
  4. Käytössämme on Zoomin webinaarilisenssi. Linkki alustalle lähetetään puhujille myöhemmin.
     

Koko päivän ohjelma JobTeaserissa: (päivitetään myöhemmin)

Oman esittelynne voitte tarkistaa pitchaus-tapahtumasivuilta: (päivitetään myöhemmin)


Deadline: Toimita powerpoint-esityksesi (ks. tekniset vaatimukset ylempänä) sekä esityksen pitäjän nimi ja sähköposti meille (employerservices@helsinki.fi) ennakkoon viimeistään 21.1.2026.

Aika: 23.1.2026, aikavälillä klo 9 - 14 

Urapalvelut avaa valmiiksi ajanvaraukset organisaatioiden asiantuntijoille JobTeaseriin. Varsinaiset tapaamiset järjestetään organisaatioiden omilla alustoilla, esim. Zoom tai Teams. Yksi asiantuntija voi ottaa vastaan neljä varausta per tunti. Toimita meille seuraavat tiedot kaikista asiantuntijoistanne, jotka ottavat tapahtumassa vastaan ajanvarauksia: 

  • Nimi, titteli, lyhyt esittely ja ajankohta. Kerro nimen ja tittelin lisäksi mistä asiantuntijan kanssa voi tapaamisessa keskustella (1–2 lausetta riittää). Esimerkiksi, jos asiantuntija on vastuussa tietyn toimialan tai ohjelman rekrytoinnista. Esimerkki: 
    Maija Mallikas, HR-asiantuntija 
    Kanssani voi keskustella Yritys X:n harjoittelu- ja kesätyöhausta. Vastaan Trainee-ohjelmamme koordinoinnista. 
    Ilmoita myös ajankohta, jolloin asiantuntija ottaa vastaan opiskelijoita. Aikaa yhtä opiskelijaa kohden varataan 15 min (10 min keskustelu + 5 min tauko). Aikoja voi antaa välille klo 9.00 - 14.00. Ajan voi käyttää kokonaisuudessaan tai vain osan siitä.
  • Lisäkysymykset (vapaaehtoinen). Saatte JobTeaserista seuraavat tiedot ajan varanneista opiskelijoista: nimi, CV, koulutusala, opintojen vaihe, valmistumisvuosi, kielitaito ja mistä opiskelija haluaa erityisesti keskustella. Jos haluatte lisätä mukaan oman ennakkokysymyksen, ilmoita siitä urapalveluille viimeistään 16.12.2025.
  • Teams, Zoom tai muu linkki tapaamisia varten. Kultakin asiantuntijalta oma Teams, Zoom tai muu linkki, jossa hän ottaa opiskelijat vastaan. Suosittelemme odotushuoneen käyttöä, jotta voitte hallinnoida opiskelijoiden sisään päästämistä oikeaan aikaan. Lisäämme tapaamislinkit valmiiksi JobTeaseriin.

Opiskelijat voivat varata aikoja tiistaihin 20.1.2026 saakka – tutustuthan viimeistään tämän jälkeen ajanvarauksiin JobTeaser-profiilissanne. Tarvittaessa aikoja on myös mahdollista perua JobTeaserissa. 

Deadline
16.12.2025 Tiedot asiantuntijoistanne ja mahdolliset lisäkysymykset.
7.1.2026, Linkki/linkit tapaamisiin (Zoom, Teams tai muu).

Aika: 23.1.2026, aikavälillä klo 9–14 

Urapalvelut avaa organisaatiollenne valmiiksi JobTeaseriin ajanvaraustapahtuman, josta opiskelijat voivat varata aikoja asiantuntijoillenne. Pääsette tarkastelemaan ajanvaraustapahtumaa JobTeaser-tilinne kautta. Varsinaiset tapaamiset tapahtuvat organisaatioiden omilla alustoilla, esim. Teams tai Zoom. Yksi asiantuntija voi ottaa vastaan neljä varausta per tunti (10 min per varaus, varausten välillä 5 min tauko). 

Opiskelijat voivat varata aikoja tiistaihin 20.1.2026 saakka – tutustuthan viimeistään tämän jälkeen saamiisi ajanvarauksiin JobTeaser-profiilissanne. Tarvittaessa aikoja on myös mahdollista perua JobTeaserissa. Tarkemmat ohjeet alla.

Varausten tarkasteleminen ennen tapahtumaa: 

  1. Kirjaudu organisaationne JobTeaser-tilille. Olemme antaneet kaikille asiantuntijoille oikeudet JobTeaser-tiliinne. JobTeaser on lähettänyt kirjautumistiedot automaattiviestinä (tarkista roskapostisi, jos viestiä ei löydy saapuneet-kansiosta).
  2. Mene tilillänne kohtaan ”Tapahtumat” (ks. kuvaohje) ja klikkaa ajanvaraustapahtumanne auki.
  3. Oikeasta yläkulmasta klikkaamalla ”Julkaisupaikat” pääset katsomaan saamanne ajanvaraukset kellonajoittain. Kohdasta ”Rekisteröityneet käyttäjät” näet kaikkien ajanvarauksia tehneiden opiskelijoiden tarkemmat tiedot listana ja esim. vastauksen kysymykseen ”Mistä haluaisit keskustella asiantuntijan kanssa?”. Klikkaamalla opiskelijan nimeä saat tarkemmat tiedot esiin. Huom! Rekisteröityneet käyttäjät -näkymässä voit myös tilata kaikkien ajanvarausten tiedot sähköpostiisi klikkaamalla "Excel-vienti". Tiedot järjestyvät exceliin aikajärjestyksessä.
  4. ”Katso CV-tietokanta” -kohdasta voit tarkastella opiskelijoiden JobTeaser-profiilien tietoja kokonaisuudessaan. Voit myös tilata opiskelijoiden tiedot Excel-tiedostona sähköpostiisi valitsemalla kaikki opiskelijat ja klikkaamalla valintaa ”Vie”.
  5. Jos joku ajanvarauksista ei mielestänne sovellu organisaatiollenne tai haluat muusta syystä perua varauksen, ilmoita siitä urapalveluille viimeistään 21.1.2026.

Ajanvaraukset tapahtumapäivänä:

  1. Opiskelijat saavat tapaamisen Teams-linkin JobTeaserista automaattisesti sähköpostiinsa ennen ajanvarausta. Linkki aktivoituu opiskelijalle JobTeaserissa 5 minuuttia ennen omaa ajanvarausta.
  2. Ennen ensimmäistä tapaamista avaa Teams-linkki ja odota opiskelijan saapumista. Suosittelemme odotushuoneen käyttöä Teamsissä. Tutustu opiskelijan ennakkotietoihin ennen varauksen alkamista.
  3. Varauksen kesto on 10 min ja varausten välissä on 5 min tauko. Muista seurata kelloa.
  4. Viimeisen varauksen päätyttyä sulje Teams-linkki.


Deadline
21.1.2026, tarkasta viimeistään tuolloin saamasi ajanvaraukset ennakkoon JobTeaser-tililtänne. Jos haluat perua jonkun varauksen, ilmoita siitä urapalveluille.

Kysymykset ja lisätiedot

Ota kaikissa kysymyksissäsi yhteyttä Helsingin yliopiston urapalveluihin, sähköposti: employerservices@helsinki.fi.

Asiantuntija Päivi Jyry
paivi.jyry@helsinki.fi 
puh. 0294124138

Asiantuntija Miika Mertanen
miika.mertanen@helsinki.fi 
puh. 0294122920

Tapahtumapäivänä lähetä sähköpostisi molempiin sähköpostiosoitteisiin, puhelimeen emme silloin pysty vastaamaan.