Filosofian, taiteiden ja yhteiskunnan tutkimuksen tohtoriohjelma

Filosofian, taiteiden ja yhteiskunnan tutkimuksen tohtoriohjelmassa yhdistyvät monet eri filosofian ja taiteiden tutkimuksen osa-alueet. Ohjelman puitteissa edistetään perinteisten aihepiirien tutkimusta eri osa-alueilla samalla kannustaen tieteidenvälisten lähestymistapojen käyttöön.
Tiesitkö?

Filosofian, taiteiden ja yhteiskunnan tutkimuksen tohtoriohjelma tuo yhteen filosofiaan, estetiikkaan, taidehistoriaan, kirjallisuudentutkimukseen, teatteritieteeseen, musiikkitieteeseen ja elokuva- ja televisiotutkimukseen liittyviä väitöskirjaprojekteja. Tutkimusprojekteissaan tohtorikoulutettavamme soveltavat filosofian ja taiteen tutkimuksen teorioita ja menetelmiä ja niiden innovatiivisia yhdistelmiä.

18 uutta tohtorikoulutettavaa aloittaa tohtoriopinnot ohjelmassa joka vuosi. Olemme kansainvälinen, monikielinen yhteisö: tohtoriohjelmassamma voit suorittaa tutkinnon suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi.

Helsingin yliopiston humanististen alojen tutkimus sijoittuu kansainvälisissä vertailuissa Euroopan johtavien yliopistojen rinnalle ja aivan maailman 50 parhaan yliopiston kannoille. Vuonna 2021 filosofimme sijoittuivat sijalle 32 QS World University Rankings -yliopistovertailussa!
Etsitkö näitä?