IT-centret ansvarar centraliserat för största delen av de IT-tjänster som alla vid universitetet behöver i sin vardag, såsom datasystem, utrustning, hantering av forskningsdata och tentakvarier.
Utöver användarstöd och underhåll av tjänster utvecklar IT-centret ständigt bättre IT-lösningar som stöd för forskningen vid universitetet, undervisningen och interaktionen med universitetets intressentgrupper och samhället i övrigt.
Vi utvecklar våra tjänster i samarbete med användarna och universitetets övriga stödtjänster för att garantera den bästa användarupplevelsen.
En omfattande lista över våra tjänster finns på IT-Helpdesks webbplats med anvisningar.
Vi ber användarna regelbundet om respons som vi sedan beaktar när vi utvecklar våra tjänster och serviceupplevelsen i en allt bättre riktning. I IT-centrets senaste responsenkäter var andelen nöjda respondenter (betyg 9–10 på skalan 1–10 år) 84 procent.
Enligt IT-tjänsternas responsenkät uppfyller våra tjänster universitetsfolkets behov med genomsnittsvärdet 5,7 (svarsskala 1–7).
IT-Helpdesks experter hjälper alla vid universitetet med problem relaterade till informationsteknik.
Hjälp erbjuds även utanför betjäningstiderna: IT-Helpdesks webbplats med anvisningar och vår chattbot Harri Botter är tillgängliga dygnet runt!