Valtsikan yö 25.1.: Eurooppa blokkiutuvassa maailmassa

Tervetuloa Tieteiden yönä Valtsikan yö -tapahtumaan, jossa valtiotieteellisen tiedekunnan tutkijat kertovat tutkimuksestaan. Luvassa on näkökulmia ajankohtaisiin yhteiskunnallisiin teemoihin ja yhteistä keskustelua.

Tervetuloa 25.1. Valtsikan yöhön, jota vietetään teemalla "Eurooppa blokkiutuvassa maailmassa". Tapahtuma järjestetään Svenska social- och kommunalhögskolanin juhlasalissa osoitteessa Snellmaninkatu 12.

klo 17.00 Alkusanat, varadekaani Hanna Wass

klo 17.30 Onko Euroopan yllä vain synkkiä pilviä?, emeritusprofessori Vesa Kanniainen

klo 18.00 HIV and Affect in the Finnish Criminal Courtroom, väitöskirjatutkija Juulia Kela

klo 18.30 In the Kremlin’s Shadow: Collisions of Memory, Disinformation, and the Politics of the Past, väitöskirjatutkijat Ilana Hartikainen ja Zea Szebeni

klo 19.00 Populismi, Twitter ja eurooppalainen julkisuus vuoden 2019 europarlamenttivaaleissa, apulaisprofessori Juha Herkman

klo 19.30 Blokkiutuvatko mediayleisöt? Suomalaisten luottamus mediaan, yliopistonlehtori Janne Matikainen ja yliopistotutkija Minna Horowitz

Tilaisuuden jatkoja vietetään klo 20 alkaen Tiedekulmassa Presidentinvaalien loppukiri -tapahtumassa, jossa kuullaan tutkijakeskustelua presidentinvaaleista sekä seurataan Ylen suuren vaalikeskustelun suoraa lähetystä.