Kuntavaalit tulossa, tutkijat taustoittavat

Keväällä (9.4.) pidettävät kansalliset kunnallisvaalimme ovat aivan uuden tilanteen äärellä, kun sote-asiat siirtyvät maakuntahallinnolle ja kuntien valtuustopaikkojen määrää ollaan karsimassa. Valtiotieteellisen tiedekunnan tutkijat kertovat videoissa kunnallisvaaleista kolmesta eri näkökulmasta.

Kohti kunnallisvaaleja: ehdokasasettelu sukupuolinäkökulmasta

Anne Holli, professori Helsingin yliopistosta kertoo muun muassa kuinka paljon naisia on ollut kunnallisvaaleissa ehdokkaina ja moniko on tullut valituksi.

Kuntavaalit puheena

Johanna Vuorelma (PhD), tutkijatohtori Helsingin yliopiston Eurooppa-tutkimuksen verkostosta kartoittaa, mitä Suomen suurimpien puolueiden vaaliohjelmissa oikein luvataan.

Miten avata poliittisen osallisuuden eliittikehää?

Hanna Wass, akatemiatutkija, yliopistonlehtori Helsingin yliopistosta pureutuu poliittisen osallisuuden eliittikehään.

Vaalikevät 2017

Tutkijat taustoittivat vaaleja toimittajatapaamisessa Vaalikevät 2017 8.3.2017 Tiedekulmassa.