Kovat nimet valottavat organisaatioidensa viestintää

Helsingin yliopiston Digitaalinen media ja yhteiskunta –opintojaksoon sisältyvällä ainoalla luentokurssilla on tunnettuja nimiä pääkaupunkiseudulta kertomassa organisaatioidensa viestinnästä.

Luentokurssin vetäjänä toimiva Helsingin yliopiston organisaatioviestinnän työelämäprofessori Pekka Sauri on saanut vierailijaluennolle (24.1.) muun muassa pormestari Jan Vapaavuoren kertomaan paikallishallinnon viestinnästä. Seuraavalla luentokerralla (31.1.) voi kuulla, kun OP-Pohjolan pääjohtaja Reijo Karhinen kertoo elinkeinoelämän viestinnästä ja SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta ammattijärjestön viestinnästä.

Luennoilla tulee esiin organisaatioiden viestintästrategiat ja -käytännöt, ylipäätään johtajan osuus viestinnässä.

- Luennoitsijat ovat ottaneet selkeän roolin viestinnässä, he ovat työelämän kokeneita viestijöitä, Sauri sanoo.

Organisaation johtaja on Saurin mukaan yleensä hyvä viestijä, joka antaa kasvot viestinnälle.

- Tämä on erittäin ajankohtainen aihe. Viestintä on aina osa varsinaista työtä, Sauri muistuttaa.

Työelämäprofessori iloitsee siitä, että yhteiskunnan eri sektoreilta tulevat vierailijaluennoitsijat ovat lupautuneet yliopiston puhujiksi omalla ajallaan.

Digitaalinen media ja yhteiskunta –opintojaksoon sisältyvän luentokurssin suoritus-
vaatimuksena opiskelijoille on opintopäiväkirjan pitäminen ja essee.

Digitaalinen media ja yhteiskunta –luentokurssin vierailijat:

(17.1. Johdatus aiheeseen, ei vieraita)

24.1. Paikallishallinto: Pormestari Jan Vapaavuori (Helsinki), viestintäasiantuntija Lauri Hänninen (ex-Rakennusvirasto, Helsinki)

31.1. Elinkeinoelämä: Pääjohtaja Reijo Karhinen (OP-Pohjola), ammattijärjestö: Jarkko Eloranta (SAK)

7.2. Kansalaisjärjestöt: Toiminnanjohtaja Olavi Sydänmaanlakka (Mielenterveyden keskusliitto), valtionhallinto: nettipoliisi Marko Luotonen (Poliisi)

14.2. Kuntayhtymät: Asiakkuusjohtaja Mari Flink (HSL), yliopistot: viestintäjohtaja Kirsti Lehmusto (HY)

21.2. Valtionhallinto: Alivaltiosihteeri Päivi Nerg (Valtiovarainministeriö), kansalaisjärjestöt: toiminnanjohtaja Tuija Brax (Sydänliitto)

28.2. Kyberturvallisuus, riskit ja uhat: professori Jarno Limnéll (Aalto)

Luennot pidetään keskiviikkoisen kello 16-19 Helsingin yliopiston Metsätalolla, sali 4.

Lisätiedot:
Pekka Sauri