Viikin normaalikoulun 150 v -juhlavuosi

Viikin normaalikoulun juhlalukuvuosi alkoi elokuussa. Lukuvuoden aikana 150 vuotista taivalta juhlistetaan useilla eri tavoilla.

Viikin normaalikoulun historia alkoi keväällä 1869, kun maamme ensimmäinen suomenkielinen tyttökoulu perustettiin. Sen jälkeen koulumme nimi on ajan saatossa vaihtunut usean kerran Tyttönormaalilyseon, Helsingin yhteisnormaalilyseon, Helsingin II normaalikoulun kautta Helsingin yliopiston Viikin normaalikouluksi. Koulumme historiasta voit lukea enemmän Ritva Raesmaan laatimasta teoksesta Heikinkadulta Kevätkadulle.

Juhlistamme juhlavuotta useilla erilaisilla tapahtumilla ja huipentumana on 13.4 Finlandia-talolla vietettävä pääjuhla, jota vietämme entisten ja nykyisten norssien kanssa. Juhlavuoden kunniaksi olemme avanneet myös juhlatuotekaupan, jossa myydään erilaisia Viikin normaalikoulu 150v -tuotteita. Juhlavuodesta kerromme lisää verkkosivujemme juhlavuosi-osiossa.

Tervetuloa mukaan!