Käännöstieteen tutkimusseminaari syksyllä 2020

Käännöstieteen tutkijaseminaari kokoontuu syyskaudella 2020 etänä koronavirustilanteen takia. Kokeilemme myös uusia toimintamuotoja, mm. vapaamuotoisia virtuaalikahveja, jotka toivon mukaan muuttuvat kevätlukukaudella "lähikahveiksi".

Pääset etäistuntoihin tästä: https://helsinki.zoom.us/j/62762042800?pwd=c1hzTkljb3poVVkvYUltTk1VNWZmdz09

Meeting ID: 627 6204 2800

Passcode: 438700

OHJELMA: maanantaisin 16.15–17.45

28.9. TRASTin tutkimusryhmien yhteinen tapaaminen: tutkimusryhmät esittelevät toimintaansa. Tule kuulolle! Ryhmiin voi vielä liittyä mukaan.

26.10. klo 14–16 TRASTin virtuaalikahvit: vapaata keskustelua, teemana tutkimukseen perustuva opetus. Mitä opetuksen tutkimusperustaisuus sinulle tarkoittaa? Miten oman tutkimuksen voi integroida opetukseen? Miten opetuksen tutkimusperustaisuus toteutuu käännöskursseilla? Tervetuloa jakamaan hyviksi (ja huonoiksi) osoittautuneita käytänteitä!

9.11. Lukupiiri (vetää Liisa Tiittula). Tarkempaa tietoa tulossa myöhemmin.

26.11. (torstai) Selkokielitapahtuma Goethe-instituutissa. Tarkempaa tietoa tulossa myöhemmin.

7.12. TRASTin virtuaalipikkujoulut: yhteisen keskustelun teemana laatu. Miten laadun käsite liittyy sinun tutkimukseesi? Epävirallisella asialistalla myös Kätu-esitelmien ideointia.

Meeting ID: 627 6204 2800

Passcode: 438700

OHJELMA: maanantaisin 16.15–17.45

9.11. Lukupiiri (vetää Liisa Tiittula). Tarkempaa tietoa tulossa myöhemmin.

Tervetuloa mukaan!