Faktaa hiilinieluista Tiedekulmassa 3.9.

Hiilineutraaliuuteen pyrkiminen on yksi aikamme polttavista kysymyksistä. Hiilen varastojen kasvattaminen metsä- ja peltomaassa on yksi keino hiilidioksidin kasvun hillitsemiseksi ilmakehässä. Mikä on Suomen ja suomalaisten rooli globaalissa ilmastotalkoissa? Kuinka merkittäviä hiilen nieluja suomalainen metsä- ja peltomaa ovat? Entä miten hiilen määrää voisi edelleen kasvattaa maaperässä? Hyödynnetäänkö tutkittua tietoa päätöksenteossa?

Helsingin yliopiston maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan yleisötilaisuudessa saat rautaisannoksen hiilinielujen perusteista ja näkemyksiä niiden kasvattamisesta Tiedekulmassa (Yliopistonkatu 4) tiistaina 3.9. klo 17-19.

Tilaisuudessa keskustelevat
Mari Pihlatie, maa­pe­rä- ja ym­pä­ris­tö­tie­teen apu­lais­pro­fes­so­ri @MariPihlatie
Paavo Ojanen, yliopistotutkija, metsien ekologia ja käyttö
Tuomo Kalliokoski, yliopistotutkija, metsien ilmastovaikutus @TKKalliokoski
Krista Mikkonen, ympäristö- ja ilmastoministeri @MikkonenKrista ‏
Jaana Kaipainen, neuvotteleva virkamies, maa- ja metsätalousministeriö

Tilaisuuden juontaa Silja Annila @SiljaAnnila

Tule kuuntelemaan ja keskustelemaan Tiedekulmaan (Yliopistonkatu 4) 3.9. klo 17-19. Voit myös seurata tilaisuutta suorana lähetyksenä tai tallenteena verkossa.

Tapahtuma Facebookissa

#mmtdk #hiilinielu #HelsinkiSustainability @tiedekulma @helsinkiuni