Kulutuksen vallassa - Jakso 8: Onko nostalgian kuluttaminen merkki tulevaisuuden kuolemasta?
Nykyään, kun menee nuorisovaateliikkeeseen, vastassa on 90-luvun bändipaitoja ihmisille, jotka eivät olleet 90-luvulla vielä syntyneetkään. Joel Hietaselle ja Tuomas Soilalle retrotuotteiden markkinat ovat merkki siitä, että aika on kadonnut: kulttuuri, kulutus ja politiikka jumittavat tilanteessa, jossa emme pysty keksimään mitään uutta.
Salli evästeet nähdäksesi sisällön
Tämä sisältö haetaan osoitteesta playlist.megaphone.fm. Sisällön näyttäminen vaatii evästeiden hyväksymisen. Voit muuttaa evästeasetuksiasi Evästeiden hallinta -linkin kautta. Löydät saman linkin myös sivuston alaosan alatunnisteesta. Jos sisältö ei ilmesty näkyviin automaattisesti evästeiden hyväksymisen jälkeen, päivitä sivu.
Hallinnoi evästeitä
Viattomalta kuulostava nostalgia onkin kauhunsekaista käpertymistä kohti menneisyyttä. Kommunismin aaveko se siellä?
Kuluttajatutkimuskeskuksen podcast-sarja ”Kulutuksen vallassa” pureutuu kuluttajan ja kulutuksen valtaan ja yhteiskunnalliseen merkitykseen. Uusi jakso ilmestyy syksyllä 2022 joka toinen viikko. Sarja on kuunneltavissa ja tilattavissa myös Spotifyn ja Apple Podcastien kautta.