Kulutuksen vallassa - Jakso 8: Onko nostalgian kuluttaminen merkki tulevaisuuden kuolemasta?

Nykyään, kun menee nuorisovaateliikkeeseen, vastassa on 90-luvun bändipaitoja ihmisille, jotka eivät olleet 90-luvulla vielä syntyneetkään. Joel Hietaselle ja Tuomas Soilalle retrotuotteiden markkinat ovat merkki siitä, että aika on kadonnut: kulttuuri, kulutus ja politiikka jumittavat tilanteessa, jossa emme pysty keksimään mitään uutta.

Viattomalta kuulostava nostalgia onkin kauhunsekaista käpertymistä kohti menneisyyttä. Kommunismin aaveko se siellä?

Kuluttajatutkimuskeskuksen podcast-sarja ”Kulutuksen vallassa” pureutuu kuluttajan ja kulutuksen valtaan ja yhteiskunnalliseen merkitykseen. Uusi jakso ilmestyy syksyllä 2022 joka toinen viikko. Sarja on kuunneltavissa ja tilattavissa myös Spotifyn ja Apple Podcastien kautta.