Tutkimus

Kuluttajatutkimuskeskuksessa tutkitaan kuluttajien käyttäytymistä, kuluttajien osallisuutta, kulutusyhteiskunnan rakenteita ja kulutukseen kohdistuvia ohjauskeinoja monitieteellisesti.

Kuluttajatutkimuskeskuksella tehtävä tutkimus keskittyy ymmärtämään kulutusyhteiskunnan muutoksia, kuluttajakansalaisten käyttäytymistä ja osallistumista ja näihin vaikuttavia rakenteita ja politiikkoja. Tuotamme tutkimustietoa, joka käsittelee sekä pitkän aikavälin muutoksia että ajankohtaisia ilmiöitä.

Keskuksen tutkimusteemoja ovat muun muassa

  • Kuluttajamarkkinoiden muutokset
  • Kuluttajateknologiat ja digitalisaatio
  • Terveys ja hyvinvointi kulutusyhteiskunnassa
  • Innovaatiotoiminta, palvelutuotanto ja yhteisluominen
  • Kestävä kulutus ja energiamurros
  • Kuluttajien vauraus ja rahankäyttö

Tutustu keskuksessa tehtävään tutkimukseen tarkemmin tutkimusryhmien ja tutkimushankkeiden kautta: