Tohtorikoulutus

Katsomusaineiden didaktiikan tutkimusryhmä on tuottanut useita opetukseen ja kasvatukseen, opettajuuteen, eettiseen kasvatukseen ja katsomukselliseen moninaisuuteen liittyviä tutkimuksia ja väitöskirjoja.

Jatkokoulutusryhmästä vastaavat uskonnon didaktiikan professori Arto Kallioniemi ja vanhempi yliopistonlehtori Saila Poulter. Ryhmä kokoontuu torstai-iltapäivisin jatkokoulutusseminaarin merkeissä Siltavuorenpenkereellä Athena-talon Dosenttikirjastossa.

Lisätietoja tohtoriopinnoista antaa:

Professori Arto Kallioniemi,

Tekeillä olevat väitöskirjat

Tällä hetkellä tohtorikoulutettavamme tekevät tutkimusta monista kiinnostavista aiheista:

Mariam Aljabaly: Promoting Teacher’s Maker Mindset

Silja Lamminmäki-Vartia: The Development of Teacher’s Pedagogical Thinking and Professionalism in Relation to Worldview Education in the Context of Early Childhood Education and Care

Samaneh Khalili: Human Agency in Educational Action and Social Context: A Comparative Case Study of Finnish and Iranian Formal Religious Education

Selja Koponen: Entanglements of Agency – Towards Transformative School and Education

Eelis Mikkola: Attaining Transversal Competences Through Pedagogical Philosophy in a Finnish Upper Secondary School

Niina Putkonen: Navigating diversity in Islamic religious education. A study of home-school collaboration between teachers of Islamic religion and Muslim parents in Finnish public schools

Heidi Rautionmaa: Opettajien näkemys omasta osaamisestaan edistää katsomusdialogisuutta osittain yhdistetyssä katsomusopetuksessa. Haastattelututkimus.

Mihaela Viorica Rusitoru: Values, religious and moral education in Orthodox Christianity

Tuomas Salonen: The Ethical Subject in Finnish Worldview Education – Practices of Ethical Self-Formation in Primary School Ethics

Julkaistut väitöskirjat

Tutustu tohtorintutkinnon suorittaneiden väitöstutkimuksiin:

2025

 

2024

 

2021

 

2020

 

2019

 

2017

 

2016

 

2015

 

2011

 

2010

Päivi Siivonen (2010): From a "student" to a lifelong "consumer" of education? constructions of educability in adult students' narrative life histories

 

2007