Ihmisarvioijien näkemyksiä suullisen vuorovaikutuksen automaattisesta arvioinnista. Suuronen, H. (2025). [Pro Gradu -tutkielma, Helsingin yliopisto]. Helda.
Assessing the Unassessed: University Students’ Views on Assessment of Nonverbal Features and Automated Assessment of L2 Spoken Interaction. Lähteenmäki, I. (2025). [Pro Gradu -tutkielma, Helsingin yliopisto]. Helda.
Leveraging Uncertainty for Finnish L2 Speech Scoring with LLMs. Voskoboinik, E., Phan, N., Grósz, T., & Kurimo, M. (2025). Teoksessa The Proceedings of the Workshop on Automatic Assessment of Atypical Speech (AAAS-2025). University of Tartu Library.
Ääntäminen puhumisen taidon arvioinnissa. Ullakonoja, R. (2024). Teoksessa T. Leblay, & S. Ahola (Toim.), Yleiset kielitutkinnot 30 vuotta (pp. 120-124). Opetushallitus, Raportit ja selvitykset, 8.
Kielenoppimisprosessien ja vuorovaikutuksen mittaaminen katseenseurannan ja joystick-koodauksen avulla. von Zansen, A., Henttonen, P., Haataja, E., Lähteenmäki, I., & Viimaranta, J. (2024). Teoksessa A. Kaasinen, E. Haataja, A. Laherto & I. Södervik (Toim.), Ainedidaktisia näkökulmia perustaitojen opetukseen ja arviointiin. Ainedidaktisia tutkimuksia: Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Nro 28. Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry.
Automated content assessment and feedback for Finnish L2 learners in a picture description speaking task. Phan, N., von Zansen, A., Kautonen, M., Voskoboinik, E., Grosz, T., Hilden, R., & Kurimo, M. (2024). Teoksessa Proceedings of Interspeech 2024, 317–321.
CaptainA self-study mobile app for practising speaking: task completion assessment and feedback with generative AI. Phan, N., von Zansen, A., Kautonen, M., Grósz, T., & Kurimo, M. (2024). Teoksessa Proceedings of Interspeech 2024, 5212–5213.
The Aasis research project: automatically assessing spoken interaction in L2 Finnish. von Zansen, A. (2023). Kieli, koulutus ja yhteiskunta [Language, Education and Society], 14(7).
Ullakonoja, R., Lähteenmäki, I., Raud, N., Phan, N., Grósz, T., Hilden, R., Kuronen, M., & Kurimo, M. (2025). Vieraskielisen suullisen vuorovaikutuksen automaattinen arviointi – AASIS-hankkeen lähtökohtia ja aineiston esittelyä [Suullinen esitelmä]. Fonetiikan päivät 2025, Turku, Finland. (24.4.2025).
Phan, N., & von Zansen, A. (2024). CaptainA L2 self-practicing mobile app that provides speaking assessment and feedback with generative AI [Suullinen esitelmä]. AIDay 2024, Nordic Young Researchers Symposium, Helsinki, Suomi. (21.10.2024).
Huhta, A., Poehner, M., Leontjev, D., Hilden, R., von Zansen, A., & Yangarber, R. (2024). AI Supporting Learning, Teaching, and Assessing across Languages and Modalities: Recent Developments and Insights from Finland [Suullinen esitelmä]. Artificial Intelligence Research in Applied Lingusitics (AIRiAL) Conference, New York, United States. (28.09.2024)
Phan, N., von Zansen, A., Kautonen, M., Grósz, T., & Kurimo, M. (2024) CaptainA self-study mobile app for practising speaking: task completion assessment and feedback with generative AI [Show & Tell demo]. Interspeech 2024, Kos, Kreikka. (5.9.2024).
Phan, N., von Zansen, A., Kautonen, M., Voskoboinik, E., Grosz, T., Hilden, R., & Kurimo, M. (2024). Automated content assessment and feedback for Finnish L2 learners in a picture description speaking task [Suullinen esitelmä]. Interspeech 2024, Kos, Kreikka. (2.9.2024).
von Zansen, A. (2024). Measuring verbal and non-verbal features of L2 learners' spoken interaction: Rethinking automated speaking assessment [Posteriesitelmä]. Language Testing Research Colloquium 2024 (LTRC), Innsbruck, Itävalta. Zenodo. (4.7.2024). https://doi.org/10.5281/zenodo.12604284
Kautonen, M., von Zansen, A., Kuronen, M., & Lähteenmäki, I. (2024). Suomenoppijoiden vuorovaikutuksen arviointia [Suullinen esitelmä]. Kielitieteen päivät 2024, Jyväskylä, Suomi. (7.5.2024).
Projektin tutkimusmateriaalit löytyvät Zenodosta, ja niitä päivitetään projektin edetessä. Lisää Aasis-hankkeen julkaisuja odotellessa voit tutustua aiempiin julkaisuihimme DigiTala-hankkeen sivuilla.