Rauhankasvatus opetuksessa – opettajat rauhankasvattajina - julkistustilaisuus 24.8.

Tervetuloa osallistavaan ja keskustelevaan työpajaan sekä Rauhankasvatus opetuksessa -oppaan julkaisutilaisuuteen 24.8.

Kutsumme kaikki opettajat, opetusalan ammattilaiset ja muut rauhankasvatuksen kehittämisestä kiinnostuneet osallistavaan ja keskustelevaan työpajaan sekä Rauhankasvatus opetuksessa -oppaan julkaisutilaisuuteen torstaina 24.8. klo 14.00–16.00.

Tilaisuudessa esitellään uutta Rauhankasvatus opetuksessa -opasta, joka on suunniteltu erityisesti perusopetuksen käyttöön. Oppaassa rauhankasvatukseen liittyvistä aiheista, kuten dialogisuudesta, globaalikasvatuksesta ja moninaisuudesta, kertovat opettajat, järjestökentän edustajat ja yliopiston asiantuntijat. Opas on tuotettu osana Rauhankasvatus opetuksessa -hanketta Helsingin yliopiston koulutuksen arviointikeskuksessa.

Työpajoissa osallistujilla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia rauhankasvatuksen kysymyksiin liittyen.

Tilaisuus Helsingin yliopiston kasvatustieteellisen tiedekunnan Minerva-talossa, osoitteessa Siltavuorenpenger 5, huone 232

tai Zoomissa.

Ilmoittautumisen yhteydessä saat Zoom-linkin, mikäli haluat osallistua etänä.

Ohjelma:

klo 14.00 Zombie - lauluesitys

Karkkilan lukion ja Helsingin luonnontiedelukion kuorojen yhteisesitys, johtajinaan Anna Tallgren ja Mimmi Laaksonen. Esitys liittyy Ukrainan värinen taivas - haastekampanjaan.

klo 14.05 Tilaisuuden avaus, UNESCO -professori Arto Kallioniemi

klo 14.10 Rauhankasvatus koulussa, luokanopettaja ja ympäristötieteilijä Katrianna Raunio

klo 14.25 Työpaja-työskentelyä,  osallistujilla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia rauhankasvatuksen kysymyksiin liittyen.

klo 14.55 Minä rauhankasvattajana – runo, yliopistonlehtori Hanna Lampi

klo 15.00 Rauhankasvatus opetuksessa -opas, oppaan toimittajat ja väitöskirjatutkijat Heidi Rautionmaa ja Selja Koponen

Oppaassa rauhankasvatukseen liittyvistä aiheista, kuten dialogisuudesta,  globaalikasvatuksesta ja moninaisuudesta, kertovat opettajat, järjestökentän edustajat ja yliopiston asiantuntijat.

klo 15.20 Loppusanat, projektipäällikkö Marja Tamm

klo 15.30–16.00 mahdollisuus verkostoitua

Ilmoittaudu mukaan tilaisuuteen tästä linkistä!

Yhteyshenkilöt, Rauhankasvatus opetukessa -hanke