Ensisijaiset mielenkiinnon kohteemme ovat tällä hetkellä yliopisto-opiskelijat ja tulevaisuudessa ehkä myös jatko-opiskelijat sekä yliopistojen työntekijät. Projektiin liittyvissä asioissa olkaa yhteydessä Henna Asikaiseen ja Nina Katajavuoreen.
Tutkimukseni keskittyy opiskelijoiden hyvinvointiin ja sen tukemiseen yliopisto-opinnoissa. Olen myös kiinnostunut opiskelijoiden hyvinvoinnin ja oppimisprosessien yhteyksistä. Tutkimuksissamme käytämme monimetodista lähestymistapaa, joka yhdistää kvantitatiivisia ja kvalitatiivisia menetelmiä sekä biofysikaalisia mittaustekniikoita. Pedagogisena yliopistonlehtorina työssäni mietin koulutusohjelmiin pedagogisia ratkaisuja, jotka voivat edistää opiskelijoiden laadukasta oppimista ja hyvinvointia. Mielestäni myös hyvinvoinnin tukeminen yliopisto-opinnoissa on todella tärkeää. Vapaa-ajallani pidän sienestämisestä syksyisissä metsissä ja uimisesta lasteni kanssa.
Tutkimukseni mielenkiinnon kohteena on opiskelijoiden hyvinvointi ja sen edistäminen yliopisto-opinnoissa. Tutkin myös opiskelijoiden hyvinvoinnin ja opiskelun välisiä yhteyksiä. Käytämme tutkimuksessamme monipuolisesti erilaisia tutkimusmenetelmiä, yhdistäen kvalitatiivista, kvantitatiivista ja biofysikaalisia tutkimusmenetelmiä. Työssäni pedagogisena yliopistonlehtorina pyrin tukemaan koulutusohjelmia kehittämään hyvinvoivaa ja laadukasta oppimista ja opettamista. Vapaa-aikanani harrastan monipuolisesti liikuntaa. Hevoset ja ratsastus ovat minulle tärkeitä, samoin nautin puutarhailusta ja leipomisesta.
Väitöskirjatutkija (KM, TtM)
Tutkimuksellisia kiinnostuksen kohteitani ovat opiskelukyvyn, hyvinvoinnin ja oppimisen monisuuntaiset yhteydet sekä näitä tukevien interventioiden kehittäminen ja tutkiminen. Olen taustakoulutukseltani kasvatustieteen sekä terveystieteen maisteri ja toimintaterapeutti. Pääaineitani ovat olleet yleinen ja aikuiskasvatustiede, sekä gerontologia ja kansanterveys. Vapaa-ajallani nautin lasteni kanssa ulkoilusta, lukemisesta sekä erityisruokavalioihin soveltuvien reseptien kehittämisestä.
https://researchportal.helsinki.fi/fi/persons/marjo-kristiina-r%C3%A4ih%C3%A4
Väitöskirjatutkija
My research interests focus on the dynamics and contexts of teaching and learning. Apart from a long interest in classroom praxis, at the moment I am trying to understand how self-discipline, self-awareness, or knowledge of skills to cope with stress, burnout, or displacement can influence the teaching praxis, the learning dynamics, and the support structure of teachers, learners, and support staff in higher education institutions.
Furthermore, I am interested to see how different work environments and work cultures can influence wellbeing indicators in these target groups.
Aiemmin olen tutkinut laaja-alaisesti musiikin havaitsemisen ja oppimisen sekä kuntoutumisen aivoperustaa. Tällä hetkellä selvitän, voidaanko akateemisten ja kognitiivisten taitojen oppimista edistää musiikin avulla. Jatkossa toivon voivani tutkia oppimisen kognitiivisia, emotionaalisia ja motivationaalisia lainalaisuuksia monimetodisesti ja monitieteisesti oppimistilanteiden aikana.
Olen soveltavan tilastotieteen dosentti, ja työskentelen yliopistonlehtorina sosiaalitieteiden laitoksella Helsingin yliopistossa. Kiinnostuksen kohteitani ovat tilastollinen tietojenkäsittely sekä mittarit, menetelmät ja visualisointi yhteiskunta- ja käyttäytymistieteissä. Työhöni kuuluu enimmäkseen opetusta ja tutkimusta.