Löfgren, S. (2023). Learning domain-general competencies in upper-secondary initial vocational education and training: student, employer and teacher perspectives. Väitöskirja, Helsingin yliopisto. Helsinki: Kasvatustieteellisiä tutkimuksia 171.
Löfgren, S. (2024). Learning domain-general competencies in upper-secondary initial vocational education and training: student, employer and teacher perspectives.
Lectio Praecursoria. Ammattikasvatuksen aikakauskirja, 26(1), 106–110.
Löfgren, S., Ilomäki, L., & Toom., A. (2020). Employer Views on Upper-Secondary Vocational Graduate Competences. Journal of Vocational Education and Training, 72(3), 435-460.
Löfgren, S., Ilomäki, L. ., & Toom, A. (2022). Teachers’ perceptions on relevant upper-secondary vocational graduate competencies and their development. Nordic Journal of Vocational Education and Training, 12(2), 98–125.
Löfgren, S., Ilomäki, L., & Toom, A. (2023). How does the learning environment support vocational student learning of domain-general competencies. Vocations and Learning, 16, 343-369.
Upola, S. (2019). Työelämäorientoitunut projektioppiminen ammatillisen koulutuksen kontekstissa. Väitöskirja, Lapin yliopisto. Rovaniemi: Acta Universitatis Lapponiensis 385.
Upola, S., Kangas, M. & Ruokamo, H. (2020). Kohti työelämätaitoja — Ammatillinen opiskelija oppijana työelämän projekteissa. Ammattikasvatuksen aikakauskirja, 22(3) 2020, 13–30.
Upola, S., Kangas, M. & Ruokamo, H. (2022). Työelämän toimeksiantajan osallisuus ammatillisen koulutuksen projektioppimisen käytäntöyhteisöissä. Aikuiskasvatus, 42(4), 286–300.
Upola, S., Korte, S.-M., Väätäjä, J., Lakkala, S., Paksuniemi, M., & Keskitalo, P. (2023). Opiskelijoiden aineelliset ja kokemukselliset etäopiskeluympäristöt Covid-19-pandemian aikana. Ammattikasvatuksen aikakauskirja, 25(1), 10–27.
Upola, S., Lang, T., & Alhonkoski, M. (2024). Asiantuntijoiden käsityksiä ammatillisen koulutuksen tutkimuksen nykytilasta Suomessa. Ammattikasvatuksen aikakauskirja, 26(3), 92–105.