Tervetuloa tiedekuntaan -tilaisuus etänä

Tervetuloa osallistumaan oikeustieteellisen tiedekunnan Tervetuloa tiedekuntaan -tilaisuuteen 26 lokakuuta kello 17–19.

Tervetuloa tiedekuntaan on perinteinen tilaisuus, jossa uudet opiskelijat saavat läpileikkauksen alaan ja tiedekunnan toiminta tehdään heille tutuksi. Mutta tilaisuus ei ainoastaan ole fukseja varten, vaan tavoitteena on tavoittaa uusien opiskelijoiden lisäksi niin tiedekunnan vanhemmat opiskelijat, koko henkilökunta kuin alumnitkin.

Tämän vuoden Tervetuloa tiedekuntaan -tilaisuus järjestetään koronatilanteesta johtuen täysin etänä. Tilaisuus nauhoitetaan Tiedekulmassa ja lähetetään suorana.

Rajoitusten takia Porthania ja yliopiston muut tilat ovat jääneet monille uusille opiskelijoille vieraaksi, siksi opiskeluarki sellaisena kuin se oli ennen pandemiaa, ja sellaiseksi johon se toivottavasti palaa, tehdään tutuksi ”Päivä Porthaniassa”-tallenteella joka näytetään tilaisuuden alkajaisiksi, heti dekaani Pia Letto-Vanamon tervehdyksen jälkeen.

Tilaisuus jatkuu sen jälkeen keskustelulla otsikolla ”Tiedekunta – vahva vaikuttaja kansallisesti ja kansainvälisesti”.

Paneeliin osallistuvat professori Päivi Korpisaari, professori Päivi Leino-Sandberg, professori Sakari Melander, tutkijatohtori Visa Kurki sekä tohtorikoulutettava Mari Pihalehto. Juontajina toimivat tohtorikoulutettava Emilie Yliheljo ja apulaisprofessori Heikki Marjosola.

Keskustelu toteutetaan niin, että seuraajat voivat esittää kysymyksiä keskustelijoille etänä Flinga-sovelluksen kautta.

Tilaisuus päättyy Kahoot-visailuun.