Tervetuloa tiedekuntaan!

Oikeustieteellisessä tiedekunnassa toivotettiin maanantaina 24.9. uudet opiskelijat tervetulleiksi jo perinteeksi muodostuneessa Tervetuloa tiedekuntaan -tilaisuudessa.

Toisin kuin aikaisempina vuosina, tämän vuoden tilaisuus järjestettiin hiukan myöhemmin syksyllä osana orientoivien opintojen ohjelmaa. Porthanian PI-saliin oli kutsuttu uusien opiskelijoiden lisäksi niin tiedekunnan vanhemmat opiskelijat, koko henkilökunta kuin alumnitkin.

Tilaisuuden avasi dekaani Pia Letto-Vanamo tekemällä lyhyen katsauksen tiedekunnan ajankohtaisiin asioihin. Uunituore julkisoikeuden professori Susanna Lindroos-Hovinheimo toimi illan juontajana kyselemällä ja jututtamalla opiskelijoiden, professoreiden, tutkijoiden ja alumnien edustajia kolmella eri kielellä. Keskustelut olivat kiinnostavia ja uudet opiskelijat saivat paljon hyödyllisiä vinkkejä oikeustieteen asiantuntijoilta. Keskusteluiden jälkeen esiintyi korkeatasoinen juristikuoro Lain Huuto ja esityksen päätyttyä kutsuväki siirtyi luentosalista Unicafen tiloihin nauttimaan kuohuviiniä ja cocktailpaloja. Keskustelu jatkui vapaamman seurustelun merkeissä vilkkaana.

Alumni Petri Savolainen työskentelee tällä hetkellä Journalistiliitossa. Hän totesi, että PI-sali ei ollut kauheasti muuttunut siitä, kun hän oli opiskellut siellä 19 vuotta sitten. Osallistujat olivat tyytyväisiä tilaisuuteen, jossa Petrin mukaan tuli selkeästi esille se, että oikeuden alat ovat laajentuneet ja kansainvälisyys on isommin esillä kuin hänen opiskeluaikanaan. Petri keskusteli vilkkaasti opiskelijoiden Santerin, Johannan, Marian ja Yasminin kanssa, jotka olivat siirtyneet tilaisuuteen suoraan ryhmätyötä tekemästä. Lämminhenkinen tapahtuma on oiva tilaisuus opiskelijoille saada vinkkejä kokeneemmilta alumneilta, mutta myös alumneille hieno tilaisuus tavata oman alansa tulevia asiantuntijoita.

Kannatti tulla paikalle.

Fuksit kehuivat saaneensa hienon läpileikkauksen alaan ja sen eri näkökulmiin illan aikana.

– Lain Huuto -kuoron esitys oli hyvä, mutta keskustelutkin olivat mukavia, totesivat fuksit kuin yhdestä suusta.

– Kannatti tulla paikalle, totesi Aapo, joka rohkeasti uutena opiskelijana esitti jo luentosalissa keskustelijoille kysymyksiä. Fuksikaverit Onni, Santtu ja Topias nyökkäilivät vieressä.

Tervetuloa tiedekuntaan -tilaisuus 24.9.2018