Helsingin yliopiston oikeustieteelliseen tiedekuntaan jälleen ennätysmäärä hakijoita

Oikeustiede on edelleen hakijoiden suosiossa. Keskiviikkona 1.4.2020 päättyneessä oikeustieteellisen koulutusalan suomenkielisiä hakukohteita koskevassa yhteisvalinnassa hakijamäärä nousi viime vuodesta 376 hakijalla. Lähes kaikki yhteisvalinnan hakukohteet kasvattivat hakijamääriään. Yhteisvalinnassa ovat mukana Helsingin, Turun, Itä-Suomen ja Lapin yliopistot.

Helsingin yliopisto oli jälleen suosituin hakukohde. Oikeusnotaarin koulutusohjelmaan haki yhteensä 6720 henkilöä, joista Helsinkiin 4479 hakijaa ja tiedekunnan Vaasaan yksikköön 2241 hakijaa. Vuonna 2019 vastaavat määrät olivat Helsinkiin 4393 ja Vaasaan 2365 hakijaa.

Kaikista yhteisvalintaan osallistuneista ensisijaisesti Helsingin yliopistoon haki 3505. Viime vuonna ensisijaisesti Helsingin yliopistoon hakeneita oli 3402.

Myös Helsingin yliopiston oikeusnotaarin koulutusohjelman ruotsinkielisten hakukohteiden hakijamäärä nousi viime vuodesta. Vuonna 2020 hakijoita Helsinkiin oli 246 ja Vaasaan 76. Vuonna 2019 vastaavat määrät olivat 168 ja 71.

Lisätietoa: Tilastotietoa Helsingin yliopiston opiskelijavalinnoista ja oikeustieteellisen alan yhteisvalinnasta.