Jatkuva oppiminen ja verkko-opinnot

Matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan koulutusohjelmiin kuuluvia opintoja on tarjolla laaja valikoima myös muille kuin tutkinto-opiskelijoille. Avointa opintotarjontaa hyödyntämällä voit päivittää osaamistasi ja parantaa asemaasi työmarkkinoilla, tai avoimet opinnot voivat avata väylän tutkinto-opiskelijaksi. Tällä sivulla tutustut monipuolisiin jatkuvan oppimisen mahdollisuuksiin.

Me Kumpulassa uskomme avoimuuteen ja tieteellisen tiedon tasa-arvoistamiseen. Siksi matemaattis-luonnontieteellisten tieteenalojen opintoja on laajasti tarjolla myös muilla tavoin kuin tutkintoon johtavana opiskeluna. Voit opiskella oppiaineitamme esimerkiksi Avoimen yliopiston tai avointen verkkokurssien (MOOC) kautta. Tutkijamme luennoivat säännöllisesti myös kaikille avoimissa Tiedekulman tapahtumissa ja Studia Generalia -yleisöluennoilla.

Avoimet verkkokurssit ovat huomattava osa tiedekunnan jatkuvan oppimisen tarjonnasta. Esimerkiksi tietojenkäsittelytiede tarjoaa jo yli 30 kurssia avoimesti, ja kursseja suorittamalla voi aueta myös väylä tutkinto-opiskelijaksi.