Helsingin yliopiston maatalous- ja metsätieteet paransivat sijoitustaan kansainvälisessä vertailussa

Maatalous- ja metsätieteen tulos parani viime vuodesta yhdeksällä sijalla.

Kansainvälinen QS-vertailu on jälleen julkaissut yliopisto- ja oppiainekohtaisia tuloksia. Tuoreimmassa vertailussa Helsingin yliopisto sijoittuu maatalous- ja metsätieteiden tieteenalalla sijalle 34. Viime vuonna sijoitus oli 43:s.

– Olemme iloisia ja ylpeitä tästä menestyksestä jatkuvasti kiristyvässä kansainvälisessä kilpailussa. Uskon, että tämä kertoo tutkimuksemme ja tutkijoidemme korkeasta tasosta ja ammattitaidosta, mutta myös aktiivisuudesta, verkostoitumisesta ja uudistumiskyvystä. Menestys heijastaa tutkijoiden pitkäaikaista ja systemaattista satsausta työhönsä, kertoo maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan dekaani Ritva Toivonen.

QS-rankingin julkaisija on kaupallinen Quacquarelli Symonds -organisaatio.