Aihetta juhlaan! Tiedekunnan promootio järjestetään 16.–18. kesäkuuta

Juhlava akateeminen perinne aloitettiin maatalous-metsätieteellisessä tiedekunnassa vuonna 1958, ja tämänvuotinen promootio on jo kuudes.

Maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan kuudes promootio järjestetään 16.–18. kesäkuuta. Monet promootion perinteisistä ja juhlallisista tapahtumista ovat avoimia vain promovoitaville ja kutsuvieraille, mutta promootio näkyy silti myös Helsingin katukuvassa. Perinteinen promootiokulkue yliopiston juhlasalista Tuomiokirkkoon ja tunnuksettomaan tilaisuuteen järjestetään alkuiltapäivästä torstaina 17. kesäkuuta.

Lisäksi juhla-asuisia promovendejä eli promovoitavia sekä promootion kutsuvieraita voi bongata pitkin Helsinkiä muinakin päivinä. Yökukkujat saattavat törmätä promootioon osallistuviin esimerkiksi varhain sunnuntaiaamuna 19. kesäkuuta, sillä juhlallisena perinteenä on tervehtiä auringon nousua Haaksirikkoisten patsaalla Tähtitorninmäellä.

Promootiossa vihitään myös kahdeksan kunniatohtoria.

Katso promootion tarkempi ohjelma

Promootiota voit seurata esimerkiksi Instagramissa tililtä @mmtdkpromootio2022 ja Facebookissa.

Promootioaktin (17.6.) tallenteen löydät Helsingin yliopiston YouTube-kanavalta

Yli 60 vuoden perinteet

Maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan ensimmäinen varsinainen promootio järjestettiin vuonna 1958. Silloin promovoitiin vain tohtoreita. Ensimmäinen yhdistetty maisteri- ja tohtoriporomootio järjestettiin 1984.

Tiedekunnan promootiosivut