Itsepalveluaika

Itsepalveluaikana kirjastossa ei ole asiakaspalvelua. Itsepalvelukirjastossa voit lainata ja palauttaa aineistoa, käyttää asiakastietokoneita, työskennellä ja lukea. Helsingin yliopiston langaton verkko on käytettävissäsi. Tilojen ja laitteiden käyttöön on tarjolla ohjeita kirjaston tiloissa ja verkkosivuilla.
  • Lainata ja palauttaa aineistoa automaateilla
  • Noutaa saapuneita varauksia itsepalveluna
  • Käyttää kirjaston tiloja ja laitteita
    • Kaisa-talon kellarikerrokset K3 ja K4 suljetaan aina 15 minuuttia ennen kirjaston sulkeutumista. Sunnuntaisin kellarikerrokset ovat kiinni.

Kirjaston itsepalveluaikaa on aika, jolloin asiakaspalvelu on suljettu. Itsepalveluaika on käytössä rakennuksen aukioloaikojen puitteissa.

Voit ottaa yhteyttä henkilökuntaan kirjaston puhelinpalvelun kautta. Puhelinpalvelun tavoitat pääkirjaston aukioloaikoina numerosta .

Kaisa-talossa saat yhteyden henkilökuntaan myös 3. kerroksen palvelupuhelimella tai Kaisa-talo WhatsAppin kautta (050 311 8035), jos lainaus- tai palautusautomaateissa ilmenee vikaa.  

  • maksaa maksuja tiskillä
  • noutaa kirjastokorttia
  • noutaa kaukopalvelutilauksia
  • noutaa tai palauttaa gradukärryn avainta
  • käyttää ID Point -tunnistuspalvelua tai
  • saada henkilökohtaista opastusta.

Maksut voit maksaa verkkomaksuna asiakastiedoissasi Helkassa. Verkkomaksaminen onnistuu Visa- ja MasterCard-korteilla, pankkien verkkomaksuna sekä mobiilimaksuna (Siirto, MobilePay).