Vi träffas genom kontinuerliga team möten. På daglig basis träffas vi inom mindre team, speciellt under året 2021, då projektet är inne i sin mest aktiva datainsamlingsfas. Nedan finns en kort beskrivning av oss.
Vi som jobbar inom SAMS projektet samarbetar med praktikkoordinatorer, lärare och skolans ledarskap i våra svenska partnerskolor i Helsingforsregionen. På ett nationellt plan har vi även tät kontakt och samarbete med personalen vid
Epost:
Epost:
Ellinor Lindholm, PeM, doktorand inom doktorandprogrammet SEDUCE, Helsingfors universitet. Nu anställd i SAMS som projektmedarbetare. Ellinor har skrivit sin Pro gradu
Epost:
Lina Lindström, PeM, doktorand inom doktorandprogrammet SEDUCE, Helsingfors universitet. Till Linas forskningsintressen hör lärarutbildningarnas praktikperioder och framför allt praktikhandledning ur praktikhandledares synvinkel.
Epost:
Lovisa Snårbacka (f. Back), klasslärare. Lovisa har skrivit sin Pro Gradu avhandling inom SAMS. I
Isa Bergström, klasslärare. Isa har skrivit sin pro gradu avhandling inom SAMS. I sin
Catarina Keil, ekon. mag., klasslärarstuderande och Pro gradu forskare. Catarina skriver sin Pro gradu avhandling inom SAMS. Hon undersöker hur lärarstuderande och nyutexaminerade lärare uppfattar olika former av socialt stöd ur ett systemperspektiv dvs. på olika nivåer i studierna och på arbetsplatsen.
Epost:
Merilyn Meristo, PhD, Biträdande professor i franska språkets didaktik, Tallinn universitet. Merilyn jobbar som internationell forskardoktor inom SAMS vårterminen 2021. I och med Merilyns insatser kommer SAMS att göra gränsöverskridande jämförelser med olika målgrupper i Estland och Finland.
Epost:
Laura Kiuru, PeM, MuM. Laura deltar i datainsamlingen med målgruppen skolans ledarskap. Hennes specialintresse är didaktiska frågeställningar inom skolans konstämnen (speciellt musik), socialt stöd och mentorskap i skolan.