Magisteravhandlingar
Inom SAMS-projektet har vi involverat fyra aktiva magister studenter som studerar pedagogik. Följande fyra magisteravhandlingar har producerats inom projektet:
Handledarutbildning
SAMS-projektet har bidragit med väsentlig input genom planering och genomförande av svenska träffar för blivande handledare två läsår i rad.
Vetenskapliga artiklar
SAMS-projektet har bidragit med datamaterial för (mars 2024) fyra vetenskapliga artiklar, varav en artikel är publicerad och två andra är insända för vetenskaplig referent granskning. Den fjärde artikeln är under arbete.
Lindström, L., Löfström, E., & Londen, M. (2022). “Supervising teachers’ orientations and conceptions about content and process in teaching practice”. Educational Studies.
Elmvik, E., Löfström, E., Cornér, S., & Mickwitz, Å. (Insänd för referentgranskning) “Disrupted studying? University students’ experiences of remote vs. on-site teaching and learning”
Elmvik, E., Löfström, E., & Cornér, S. (under arbete). Rubrik under arbete.
Cornér, S, Meristo, M. & Löfström, E. (Insänd för referentgranskning). A Model for Social Support for Beginning Teachers in Estonian and Finnish Schools. Improving Schools.
I samtliga vetenskapliga texter som producerats finns bidragsgivaren (Svenska kulturfonden) nämnd. I de vetenskapliga artiklarna fins Kulturfondens namn på engelska och projekt nummer nämnd. Samtliga artiklar kommer att publiceras enligt “Open access”-principen, vilket innebär att alla som är intresserade av forskningsresultaten kan ladda ner dem avgiftsfritt på från den vetenskapliga journalens hemsida.
Personalresurser