HPRC:n tapahtumat keväällä 2024

Tervetuloa Helsinki Practice Research Centren (HPRC) kevään 2024 tapahtumiin kuulemaan ja keskustelemaan ajankohtaisesta tutkimuksesta!

Keväällä jatkuvat Practice Research Talks, International Doctoral Practice Research Seminar sekä Uudenmaan sosiaalialan osaamiskeskus Soccan ja Uudenmaan Praksis-verkoston kanssa järjestettävät erityisesti asiakastyössä toimiville ammattilaisille suunnatut Sosiaalityön tutkimusaamukahvit.

Kohderyhmä

HPRC:n tilaisuudet ovat avoimia kaikille tutkimuksesta kiinnostuneille.

Sosiaalityön tutkimusaamukahvit on kohdennettu erityisesti käytännön toimijoille, kuten hyvinvointialueiden asiakastyössä toimiville ammattilaisille, johdolle, asiantuntijoille ja kehittäjille.

Practice Research Talks -webinaarit ja International Doctoral Practice Research Seminar on suunnattu myös kansalliselle ja kansainväliselle tutkimusyhteisölle ja näissä tilaisuuksissa käymme keskustelua tutkimuksesta englanniksi. Toivotamme tapahtumiin tervetulleiksi myös muiden korkeakoulujen ja järjestöjen edustajat.

Sosiaalityön tutkimusaamukahvit

26.1. 2024 klo 9-10.
Sosiaalityöntekijänä mukana vuorovaikutustaitojen tutkimuksessa: tutkimuspainotteinen uramallikokeilu Taitava-hankkeessa
tutkijasosiaalityöntekijä Meri Haikonen, tutkijasosiaalityöntekijä Enni Hyrri, tutkijatohtori Nanne Isokuortti ja apulaisprofessori Maija Jäppinen.

1.3. 2024 klo 9-10.
Toiseuttavat tulkinnat sosiaalityössä. Eeva Ström, väitöskirjatutkija

22.3. 2024 klo 9-10.
Asiakirjat osallisuuden ja asiakasturvallisuuden takaajina lapsille tarkoitetuissa palveluissa (ASTULA), tarkempi otsikko ja alustajat täsmentyvät

26.4. klo 9-10.
Dekolonisaatiosta suomalaisessa sosiaalityössä. Satu Ranta-Tyrkkö, yliopistonlehtori, dosentti

31.5.  2024 klo 9-10.
Väitöskirja: Selviytymistarinoilla yhteiskuntaan. Narratiivinen tutkimus rikos- ja päihdetaustaisista kokemusasiantuntijoista, Janika Lindström, sosionomi (ylempi AMK)

Kevään 2024 aikana järjestetään myös seuraavat webinaarit:  Practice Research Talks sekä International Doctoral Practice Research Seminar Ajankohdat tiedotetaan myöhemmin.

Lisätietoja

Tilaisuuksien tarkemmat ohjelmat ja osallistumislinkit päivittyvät HPRC:n verkkosivuille lähempänä tapahtumia.

Käytäntötutkimuksen päivä/ Dagen för praktikforskning, Practice Research Talks, International Doctoral Practice Research Seminar:

Helsinki Practice Research Centre

Sosiaalityön tutkimusaamukahvit: