Haemme yliopistotutkijaa

Haemme Mikkelin toimipaikkaan yliopistotutkijaa toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen. Tehtävän ala on kestävä talous ja osuustoiminta. Tehtävään valittavan toivotaan tutkimuksessaan keskittyvän talouden eri toimintamallien sopeutumiseen ja muutostarpeisiin kestävyysmuutokseen vastaamisessa.

Tehtävän tavoitteena on tuottaa korkeatasoista tutkimustietoa, joka tukee yrityksiä ja muita talouden toimijoita kestävyysmuutoksen edistämisessä ja siihen sopeutumisessa. Yliopistotutkijan tehtävänä on oman tutkimustyön lisäksi alan tutkimushankkeiden suunnittelu ja johtaminen, osallistuminen yliopistolliseen opetukseen sekä aktiivinen yhteiskunnallinen vuorovaikutus. Tavoitteena on muodostaa tutkimusryhmä, jolla on vahvat kansalliset ja kansainväliset verkostot.

Tutkimustoiminnan toivotaan kohdistuvan myös osuustoimintaan, jonka tutkimuksesta ja opetuksen kansallisesta kehittämisestä Ruralia-instituutilla on erityinen vastuu.

Co-op Network Studies (CNS) on seitsemän yliopiston laajuinen yliopistoverkosto, jonka opetusta kehittää, tuottaa ja koordinoi Helsingin yliopiston Ruralia-instituutti yhteistyössä verkoston yliopistojen kanssa. Vuonna 2005 perustettu yliopistoverkosto tarjoaa monitieteisiä osuustoiminnan ja yhteisötalouden sivuainekursseja ja -kokonaisuuksia verkko-opetuksena. Lisäksi CNS-koordinaatioyksikkö on aktiivisesti mukana kehittämässä ja tutkimassa osuustoimintaa sivuavia teemoja yhteistyökumppaneidensa kanssa.

Haku tehtävään päättyy 5.5.2021. Lue koko hakuilmoitus ja tarkemmat ohjeet Helsingin yliopiston rekrysivustolta