15.1.2019 Richard Twinen esitys "Anthropocene, Androcene, or 'Anthropo'cene? From Scientism to Intersectionality" Kristiina-seminaarissa

Milloin? 15. tammikuuta 2019, kello 16-18.
Missä? Topelia, Luentosali C120, Unioninkatu 38.
Tapahtuma on ilmainen ja kaikille avoin!

Tervetuloa kuuntelemaan Richard Twinen esitystä "Anthropocene, Androcene, or ‘Anthropo’cene? From Scientism to Intersectionality" ja keskustelemaan aihepiiristä Kristiina-seminaariin.

Richard Twine on yhteiskuntatieteiden yliopistonlehtori sekä Centre for Human Animal Studies -keskuksen johtaja Edge Hill -yliopistossa. Twine on julkaissut lukuisia artikkeleita muun muassa bioteknologioista ja eläinjalostuksesta, ekofeminismistä ja vegaanitransitiosta. Twine on julkaissut kirjan "Animals as Biotechnology - Ethics, Sustainability and Critical Animal Studies" sekä toimittanut kokoomateoksen "The Rise of Critical Animal Studies - From the Margins to the Centre" yhdessä Nik Taylorin kanssa.

Richard Twinen nettisivut.

Tapahtuma järjestetään englanniksi. Lisätietoja tapahtumasta ja esitelmän abstraktin löydät täältä.

Kristiina-seminaari:

Christina Research Seminar on avoin ja aikaansa edellä oleva sukupuolentutkimukseen ja tieteidenvälisyyten keskittyvä seminaari, jonka puheenjohtajana toimii professori Tuija Pulkkinen. Seminaaria järjestävät Helsingin yliopiston sukupuolentutkimus ja Sukupuoli, kulttuuri ja yhteiskunta (SKY) -tohtoriohjelma. Kristiina-seminaarin ohjelmisto ja lisätiedot luettavissa tältä sivulta.

Tämän kertaisen Kristiina-seminaarin järjestää Ilmastokestävyys keittiössä, Kriittisen eläintutkimuksen verkosto ja Sukupuoli, kulttuuri ja yhteiskunta (SKY) -tohtoriohjelma.

Huom!

Keskiviikkona 16.1.2019 Kriittisen eläintutkimuksen verkosto järjestää Helsingin keskustakirjasto Oodissa "Kriittinen eläintutkimus ja lajien välinen oikeudenmukaisuus" -tapahtuman, jossa Richard Twine on toinen pääpuhujista. Katso tämän tapahtuman lisätiedot Facebookista.