Tervetuloa Teuvalle maaliskuussa!

”Teuvalaisten oma Syreenin talo”(TEOS) -hanke järjestää teuvalaisille avoimia tilaisuuksia maaliskuun alussa. Näissä tilaisuuksissa on mahdollisuus päästä yhteisesti pohtimaan ja vaikuttamaan tämän ainutlaatuisen ja kulttuurihistoriallisesti arvokkaan Otto Syreeniin talon tulevaisuuteen.

Teuvan ainutlaatuisen Otto Syreenin talon tulevaisuutta pohditaan kahdessa avoimessa ja maksuttomassa työpajatilaisuudessa ke 4.3 ja to 5.3 klo 17.30-19.30. Tilaisuudet ovat avoimia kaikille Otto Syreenin talon tulevaisuudesta kiinnostuneille. Tilaisuudet ovat saman sisältöisiä ja voit valita kumpi tilaisuus sopii aikatauluihisi paremmin. Ilmoittautuminen tapahtuu sähköisesti alla olevasta e-lomake-linkistä. Käytä tilaisuus hyödyksi ja tule vaikuttamaan teuvalaisen kulttuuriperinnön tulevaisuuteen!

Tervetuloa!

Rakennuksella on mielenkiintoinen historia uraauurtavan Syreenin Värjäämön rakennuksena ja mm. Teuvan kunnantalona. Samassa yhteydessä, Porvarintien toisella puolella, sijaitsee toinen Syreenin henkilöön ja teuvalaiseen kulttuuri- ja teollisuusperintöön liittyvä rakennus: Syreenin väritehtaan entinen konttorirakennus. Nämä rakennukset yhdessä ovat muodostaneet kauniin kokonaisuuden keskeisenä osana Teuvan keskustan ilmettä jo kohta 100 vuoden ajan. Ns. Otto Syreenin talo (Porvarintie 26) valmistui vuonna 1935. "Teuvalaisten oma Syreeniin talo" (TEOS) -hanketta rahoittaa Leader Suupohja ja mukana ovat Helsingin yliopiston Ruralia-instituutti, Teuvan kunta sekä Teuvalaisen kulttuurin tuki ry.

Paikka: Otto Syreenin talo, Porvarintie 26 A , Teuva
Aika: Ke 4.3 klo 17.30 -19.30 ja To 5.3 17.30 - 19.30, tilaisuudessa kahvitarjoilu. Ohjelmassa hankeen esittely/alustus, historiakatsauksen esittely sekä työpajatyöskentelyä

Lisätiedot Ruralia-instituutista, Seinäjoen toimipaikasta:
Tutkija Jaakko Mäntylä, tohtorikoulutettava
jaakko.mantyla@helsinki.fi

Vastuullinen tutkija
Sulevi Riukulehto, tutkimusjohtaja aluehistoria ja kulttuuriperintö
sulevi.riukulehto@helsinki.fi

Ilmoittaudu tilaisuuteen tästä: