Yrittäjyyskasvatuksella elinvoimaa Etelä-Savoon

Maksuton "Mun osaaminen tulevaisuuden työelämässä" -verkkokurssi lukiolle

Maksuton Mun osaaminen tulevaisuuden työelämässä -verkkokurssi lukiolle on osa "Yrittäjyyskasvatuksella elinvoimaa Etelä-Savoon" -hanketta, jonka tavoitteena on edistää ja tukea Etelä-Savon alueen elinvoimaa, nuorten työelämävalmiuksia sekä yrittäjyysmyönteisyyden ja –valmiuksien kehittymistä.

Hankkeen päätoteuttajana Xamk:n Pienyrityskeskus ja osatoteuttajina Etelä-Savon ammattiopisto, Ammattiopisto SAMIedu, Seurakuntaopisto sekä Helsingin yliopiston Ruralia-instituutti. Etelä-Savon lukiokunnista Mikkeli, Kangasniemi, Sulkava, Joroinen, Juva ja Pieksämäki ovat myös mukana hankkeessa siten, että päätoteuttaja ostaa heiltä työpanosta. Hankkeeseen voivat osallistua myös muut alueen kunnat.

Mun osaaminen tulevaisuuden työelämässä -verkkokurssi on tarkoitettu sinulle, jota mietityttää työelämä ja oma tulevaisuus jatko-opintoineen ja uravalintoineen.

Verkkokurssi johdattelee sinut tulevaisuuden työelämän pariin ja auttaa sinua pohtimaan omaa paikkaasi siinä. Tutustut siihen, millainen tulevaisuuden työelämä on ja mitä taitoja siinä vaaditaan. Kehität kurssin aikana aktiivisesti tärkeitä työelämätaitoja. Saat apua oman tulevaisuutesi suunnitteluun ja välineitä omien vahvuuksiesi, kiinnostuksen kohteidesi ja osaamisesi näkyväksi tekemiseen ja hyödyntämiseen. Pääset myös ratkomaan oikeiden yritysten haasteita.

Kurssi suoritetaan verkossa Xamk:n Open Learn -alustalla. Tarvitset sen suorittamista varten läppärin tai kännykän ja nettiyhteyden. Suoritat kurssilla oppimistehtäviä omassa rytmissäsi, mutta ratkot haasteita myös osana ryhmää. Kurssin voi suorittaa kevätlukukaudella 2020 tai kesällä 2020.

Lue tarkemmat tiedot: https://www.xamk.fi/tutkimus-ja-kehitys/yrittajyyskasvatuksella-elinvoimaa-etela-savoon/

Ruralia-instituutin koulutustarjonnan löydät täältä