Viikin normaalikoulun lukion ylioppilasjuhlat lauantaina 29.8.2020

Viikin normaalikoulun lukion kevään ylioppilaat viettävät ansaittuja juhliaan lauantaina 29.8.2020. Tästä uutisesta löydät juhlapäivään rehtori Marja Martikaisen puheen ylioppilaille, ylioppilas Antti Avorannan videopuheen ja linkit lukion stipendeihin ja ylioppilaiden kunniamainintoihin.

Hyvät Helsingin yliopiston Viikin normaalikoulun kevään 2020 ylioppilaat,Hyvät Helsingin yliopiston Viikin normaalikoulun kevään 2020 ylioppilaat,

pitkä uurastuksenne perusopetuksessa ja lukiossa on takana - uusi, aikuinen elämä teillä edessä. Tuo elämänvaihe ja sen tunnelmat, unelmat, haaveet ovat ainutlaatuisia - nauttikaa, iloitkaa siitä, ja - ennen kaikkea - olkaa positiivisella ja optimistisella mielellä! Kaikki kyllä järjestyy parhain päin.pitkä uurastuksenne perusopetuksessa ja lukiossa on takana - uusi, aikuinen elämä teillä edessä. Tuo elämänvaihe ja sen tunnelmat, unelmat, haaveet ovat ainutlaatuisia - nauttikaa, iloitkaa siitä, ja - ennen kaikkea - olkaa positiivisella ja optimistisella mielellä! Kaikki kyllä järjestyy parhain päin.

Olette kirjoittaneet ylioppilaiksi loistavin arvosanoin ja saaneet monia stipendejä ja kunniamainintoja, mistä onnittelen teitä lämpimästi. Olette nähneet vaivaa opiskelunne ja suoritustenne eteen, ja siitä huolimatta myös eläneet YHDESSÄ lukiolaisina koulussamme, osaltanne jättämässä jälkenne koulumme toimintaan ja historiaan. Kovasti toivonkin, että tapaan teitä vielä usein alumneinamme.Olette kirjoittaneet ylioppilaiksi loistavin arvosanoin ja saaneet monia stipendejä ja kunniamainintoja, mistä onnittelen teitä lämpimästi. Olette nähneet vaivaa opiskelunne ja suoritustenne eteen, ja siitä huolimatta myös eläneet YHDESSÄ lukiolaisina koulussamme, osaltanne jättämässä jälkenne koulumme toimintaan ja historiaan. Kovasti toivonkin, että tapaan teitä vielä usein alumneinamme.

Teidän ikäisenänne minua puhutteli YK:n entisen pääsihteerin, Dag Hammarskjöldin toteamus: "Älä mittaa vuoren korkeutta, ennen kuin olet päässyt huipulle. Silloin näet, miten matala se oli." Nyt taaksepäin katsoessani voin todeta tuon lauseen vahvasti vieneen minua elämässä eteenpäin - jopa ihan konkreettisestikin. Uskallusta, rohkeutta, monien vuorten ylittämistä - sitä toivon teillekin elämäänne!Teidän ikäisenänne minua puhutteli YK:n entisen pääsihteerin, Dag Hammarskjöldin toteamus: "Älä mittaa vuoren korkeutta, ennen kuin olet päässyt huipulle. Silloin näet, miten matala se oli." Nyt taaksepäin katsoessani voin todeta tuon lauseen vahvasti vieneen minua elämässä eteenpäin - jopa ihan konkreettisestikin. Uskallusta, rohkeutta, monien vuorten ylittämistä - sitä toivon teillekin elämäänne!Teidän ikäisenänne minua puhutteli YK:n entisen pääsihteerin, Dag Hammarskjöldin toteamus: "Älä mittaa vuoren korkeutta, ennen kuin olet päässyt huipulle. Silloin näet, miten matala se oli." Nyt taaksepäin katsoessani voin todeta tuon lauseen vahvasti vieneen minua elämässä eteenpäin - jopa ihan konkreettisestikin. Uskallusta, rohkeutta, monien vuorten ylittämistä - sitä toivon teillekin elämäänne!Teidän ikäisenänne minua puhutteli YK:n entisen pääsihteerin, Dag Hammarskjöldin toteamus: "Älä mittaa vuoren korkeutta, ennen kuin olet päässyt huipulle. Silloin näet, miten matala se oli." Nyt taaksepäin katsoessani voin todeta tuon lauseen vahvasti vieneen minua elämässä eteenpäin - jopa ihan konkreettisestikin. Uskallusta, rohkeutta, monien vuorten ylittämistä - sitä toivon teillekin elämäänne!

ONNEA, ONNEA, ONNEA!ONNEA, ONNEA, ONNEA!

Marja MartikainenMarja Martikainen

lukion rehtorilukion rehtori