Lähi-itä NYT -podcast: Puhutko sujuvaa akkadia tai sumeria?

Muinaista Lähi-itää käsiteltiin keväällä Lähi-itä NYT -podcastin kolmessa jaksossa. Toisessa jaksossa keskustellaan vastikään ilmestyneestä akkadin kielen oppikirjasta Johdatus akkadin kieleen ja Lähi-idän muinaiskielten opetuksesta Suomessa.

Tänä keväänä ilmestyi ensimmäinen suomenkielinen akkadin kielen oppikirja Johdatus akkadin kieleen. Akkadia on kuitenkin opetettu Helsingin yliopistossa jo yli sata vuotta. ANEEn tutkijatohtori Aleksi Sahala ja Kielentutkimuksen tohtoriohjelmassa opiskeleva Jouni Harjumäki keskustelevat näistä aiheista Lähi-itä NYT -podcastin vierailijoina.

ANEEn ja Suomen Lähi-idän instituutin välisessä yhteistyössä tuotetussa Lähi-itä NYT -podcastin ensimmäisessä jaksossa ANEEn johtaja Saana Svärd ja tutkija Joanna Töyräänvuori keskustelivat keväällä ilmestyneestä kirjastaan Muinaisen Lähi-idän imperiumit – Kadonneiden suurvaltojen kukoistus ja tuho, ja kolmannessa jaksossa käsitellään juuri avautunutta muinaisen Lähi-idän museonäyttelyä Tutkimusmatkoja muinaiseen Lähi-itään.

Voit kuunnella podcastin tämän linkin takaa.