EU:n hyvien hankkeiden loppukilpailu äänestysvaiheessa - Ruralian OSMO-hanke Suomesta mukana

Rural Inspiration Awards -2020 -kilpailun eli Maaseudun kehittämisen innostavien hankkeiden kilpailun 2020 yleisöäänestys ja voittajien valinta on nyt ajankohtaista. Suomesta mukana on OSMO-hanke ilmastonmuutokseen sopeutuminen sarjassa.

Maaseudun kehittämisen innostavien hankkeiden kilpailu nostaa esiin Euroopan Unionin maaseudun kehittämisvaroista (EAFRD) rahoitettuja hyviä hankkeita, jotka esittelevät maaseudun kehittämisen mahdollisuuksia tavoitteena kilpailukykyinen, kestävä ja monipuolinen eurooppalainen maaseutu.

Kilpailussa on kolme sarjaa: biotalous, ilmastonmuutokseen sopeutuminen ja ilmastonmuutoksen vähentäminen. Kilpailussa oli ehdokkaina 71 hanketta 19 EU:n jäsenmaasta. Loppukilpailuun pääsi 15 hanketta. Asiantuntijaraati valitsee voittajan jokaisesta sarjasta ja neljäs voittaja valitaan yleisöäänestyksen perusteella. Suomesta mukana on mm. Helsingin yliopiston Ruralia-instituutissa toteutettu OSMO-hanke Ilmastonmuutokseen sopeutuminen -sarjassa sekä Hiiltä sitovat kylät Ilmastonmuutoksen torjunta -sarjassa ja Järviruoko-hanke Biotalous-sarjassa.

Yleisöäänestys on nyt auki ja omaa suosikkiaan pääsee äänestämään 15 hanke-ehdokkaan joukosta täällä.
Yleisöäänestys päättyy to 25.6.2020 klo 17.00 Suomen aikaa.

Voittajat julkistetaan julkistamistilaisuudessa, joka pidetään netin välityksellä Zoom-ohjelmalla to 25.6.2020 klo 18.00 Suomen aikaa. Osallistumislinkki tulee kilpailun sivulle ennen tilaisuutta.

Kilpailun sivusto:

Voittajien julkistamistilaisuuden ohjelma.

Voiton saivat -

Bioeceonomy-sarjassa: BRICKZ
Climatechange adaptation-sarjassa: EKOFARMA P. MARADA
Climatechange mitigation-sarjassa: FUMOBIL
Popular vote - yleisöäänestyksessä palkittiin: Černelič Biodynamic Farm

Kilpailun järjestää European network for Rural Development ENRD, joka tekee työtä eri toimijaryhmien kanssa kannustaen ja nostaen esiin hyviä esimerkkejä sekä laatien ehdotuksia EU:ssa päätöksiä tekeville elimille.

Twitter (enrd_cp)
Facebook (ENRDCP)