Aksela, M., Kiviluoto, O., Pesonen. R. & Vuorio, E. (2021). ZAU-Zonta antaa uskallusta. Uusia malleja ja materiaaleja matematiikan, luonnontieteiden ja teknologian opiskeluun ja opetukseen kansallisesta ZAU -tiedekerhohankkeesta. Raportti toiminnasta vuosilta 2018–2021.
Haatainen, O., & Aksela, M. 2021. Project-based learning in integrated science education: Active teachers’ perceptions and practices. LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education, 9(1), 149–173.
Herranen, J., Aksela, M., Kaul, M. & Lehto, S. 2021. Teachers’ Expectations and Perceptions of the Relevance of Professional Development MOOCs, Education Sciences, 11(5), 240.
Ikävalko, T., Vuorio, E. & Aksela, M. (2022). Lukioiden rehtorien näkemyksiä lukio-korkeakouluyhteistyöstä, Opetushallitus.
Laaksonen , A. & Lupunen, V. M. (2021). Ohjelmointia oppimassa: Tietojenkäsittelytieteen tiedekasvatuksen vaiheita Helsingin yliopistossa : Tiedeluokka Linkin 10-vuotisjuhlakirja. Helsingin yliopisto.
Markula, A. E., & Aksela, M. (2022). The key characteristics of project-based learning: how teachers implement projects in K-12 science education. Disciplinary and interdisciplinary science education research, 4(2), 1.
Sihvonen, P., Herranen, J., Uusi-Äijö, V., & Aksela, M. (2023). Teacher agency in using students’ questions in climate change education. Interdisciplinary Journal of Environmental and Science Education, 19(4), e2317.
Vuola, K. & Nousiainen, M. 2020. Physics knowledge justification: an analysis framework to examine physics content knowledge, Nordina: Nordic studies in science education, 16(2), 149–166.
Vuorio, E., Pernaa, J., & Aksela, M. (2021). Kestävän kehityksen kompetenssien ja opetuksen edistäminen kemian yliopistokoulutuksessa. FMSERA Journal, 4(2), 34–55.
Heiskanen, T. (2021). Verkkopedagogiikka ja lukuteoriaa lukiolaisille -verkkokurssin kehittämistä. pro gradu -tutkielma. Helsingin yliopisto.
Saarinen, L. (2021). Tiedejuhlat luonnontieteiden kiinnostuksen tukena: tapaustutkimus lasten ja vanhempien kokemuksista. pro gradu -tutkielma. Helsingin yliopisto.
Uusi-Kilponen, A. (2021). Oppia ikä kaikki. Pitkittäistutkimus LUMATIKKA-täydennyskoulutuksen ja työkokemuksen pituuden yhteydestä luokanopettajien mielekkääseen oppimiseen sekä opetustyön kehittämiseen. Helsingin yliopisto.