Webinaari historian tuotteistamisesta nykypäivän matkailijoille

Suvorov- ja Sprengtporten -hankkeissa mukana olevat toimijat järjestävät 27.4.2021 webinaarin, joka on tarkoitettu tutkittuun historiatietoon perustuvien matkailutuotteiden ja matkailupalvelujen kehittämisestä kiinnostuneille matkailualan yrittäjille ja yrityksille. Muutkin asiasta kiinnostuneet voivat osallistua.

Generalissimus A.V. Suvorovin ja kenraalikuvernööri G.M. Sprengtportenin merkitys Itä-Suomen historiassa sekä näihin liittyvän historian tuotteistaminen nykypäivän matkailijoita kiinnostaviksi matkailutuotteiksi on aiheena tiistaina 27.4.2021 järjestettävässä webinaarissa.

Päivän ohjelma (pdf)

9.00 Avajaissanat
Kimmo Kainulainen, Savitaipaleen kunnanjohtaja

9.10 Hankkeiden esittely ja päivän ohjelman läpikäynti
Inna Kopoteva, Ruralia-instituutti, Mikkeli

9.40 Generalissimus A.V. Suvorovin ja kenraalikuvernööri G.M. Sprengtportenin merkitys Itä-Suomen historiassa
Jyrki Paaskoski, dosentti, historiantutkija
Jouko Nousiainen, everstiluutnantti evp, historia-asiantuntija/Ristiinan sotakouluhanke

10.20 Kysymyksiä ja tauko

10.30 Gastronominen aikamatka – miten tuotteistetaan aikakauden herkut nykyaikaan
Marjo Särkkä-Tirkkonen, Ruralia-instituutti
Ulla Liukkonen, Suomen keittiömestareiden puheenjohtaja
Käytännön esimerkkejä

11.00 Historian tuotteistaminen matkailijoille
Soila Palviainen, Aurana Oy
J.P Natunen, Kulttuuritila Nuijamies
Historian tuotteistamisen erityispiirteitä matkailutuotteistamisessa, käytännön esimerkkejä

11.45 Jatkotoimien esittely, Inna Kopoteva

12.00 Tilaisuus päättyy

Ilmoittaudu mukaan viimeistään torstaina 22.4.2021 osoitteeseen tarja.vesalainen@mikseimikkeli.fi
Lähetämme ilmoittautuneille linkin webinaariin perjantaina 23.4.2021.

Hankkeita rahoittavat Kaakkois-Suomi - Venäjä CBC 2014-2020:n puitteissa Euroopan unioni, Venäjän federaatio ja Suomen tasavalta.