Kehitetään Etelä-Savon vapaa-ajan asumista yhdessä verkossa!

Aiemmilta vuosilta tuttu Laiturilla-foorumi toteutetaan tänä keväänä poikkeuksellisesti verkkoversiona. Nyt kun emme voi kokoontua yhdessä saman pöydän ääreen keskustelemaan vapaa-ajan asumisesta, tuodaan Laiturilla-foorumin aineistot ja keskustelumahdollisuus ulottuvillesi verkossa!

Laiturilla-foorumin teemana on tällä kertaa vapaa-ajan asuminen ja elinvoima. Foorumin aineistot sisältävät teemaa käsitteleviä videoita ja äänellä varustettuja powerpoint-esityksiä.

Projektipäällikkö Manu Rantanen Helsingin yliopiston Ruralia-instituutista pitää aiheeseen liittyvän puheenvuoron ja tutkimukseen perustuvan esityksen. Lisäksi mukana on mm. kroatialaista ja suomalaista vapaa-ajan asumista vertaileva tutkijapuheenvuoro sekä eteläsavolaisten kunnanjohtajien ajatuksia vapaa-ajan asumisen merkityksestä kuntien elinvoimalle. Siis paljon mielenkiintoista ja ajankohtaista aineistoa!

Foorumin aineistot on tarkoitettu meille kaikille: mökkeilijöille, kuntalaisille, yrittäjille, viranhaltijoille, päättäjille. Voit tutustua aineistoihin omaan tahtiisi, silloin kun sinulla on aikaa. Jokaisen foorumiaineiston kohdalla on myös keskustelumahdollisuus. Voit kommentoida esitystä, esittää kysymyksiä tai aloittaa oman keskustelun aiheesta. Kommentointimahdollisuus on avoinna 6.7.2020 saakka.

Tervetuloa tutustumaan Laiturilla-foorumin aineistoihin ja osallistumaan keskusteluun Etelä-Savon vapaa-ajan asumisen kehittämiseksi!

Laiturilla-foorumiin pääset tästä linkistä!

Mikäli haluat lisätietoja asiasta, ole yhteydessä:
Manu Rantanen, projektipäällikkö
Helsingin yliopisto
Ruralia-instituutti
Lönnrotinkatu 7, 50100 Mikkeli
Puh. 044 525 5890
manu.rantanen@helsinki.fi

Laiturilla-foorumin toteuttaa Etelä-Savo monipaikkaisen asumisen edelläkävijäksi 2019-2021 -hanke (ns. Laiturilla-hanke). Hankkeen päätoteuttajana on Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy ja osatoteuttajina Savonlinnan Hankekehitys Oy ja Helsingin yliopiston Ruralia-instituutti.