1. Mitä viestitään?
- yrityksen toimintaperiaatteet – arvot
- yrityksen tavoitteet kehittämiselle
- seuranta/mittaaminen/arviointi
- miten tuotteet tuotetaan yrityksessä luomuna
- tuoteviestintä
- muiden tuottamien aineistojen hyödyntäminen
2. Kytkentä taustalla olevaan KeKe:n viitekehykseen
- Miten yrityksen toiminta kytkeytyy kestävän kehityksen edistämiseen?
- Mitä yrityksessä tehdään kestävän kehityksen edistämiseksi?
3. Kytkentä luomun periaatteisiin sekä tavoitteisiin
- Miten yrityksen toiminta liittyy luomun periaatteisiin?
- Miten yrityksen toiminnassa edistetään luomun periaatteiden toteutumista?
- Miten yrityksen toiminnassa edistetään luomun tavoitteiden toteutumista?
4. Millä tyylillä viestitään?
5. Missä/Millä välineillä viestitään?
6. Milloin viestitään?
- vuosisuunnitelma -eri välineillä
- sesongin mukainen viestintä
- viestintä asiakkaan kohtaamisissa?
7. Kuka viestii?
- Kuka vastaa yrityksessä luomun viestinnästä?
- Kuka hoitaa käytännössä yrityksen luomuviestintää?
8. Yhteistyö viestinnässä?
- Keiden kanssa yritys tekee yhteistyötä luomuviestinnässä?
9. Tilaisuuksien hyödyntäminen? Ajankohtaiskeskusteluun osallistuminen?
- Miten yrityksessä tartutaan avautuviin tilaisuuksiin ja ajankohtaiskeskusteluun?
Teksti: Jukka Rajala
Tämä artikkeli on osa Kasvot luomulle -hankkeessa julkistettuja materiaaleja. Kaikista markkinoinnin suunnittelun materiaaleista on tehty kooste ja kaikista Kasvot luomulle -materiaaleista laaja listaus.
Aineiston tuottamiseen on saatu tukea Hämeen ELY-keskukselta EU:n maaseuturahastosta.