Haetaan kartoittajia syksyn 2023 kartoitukseen

Syyskartoitus järjestetään tänä vuonna 2.9. – 16.9. Töihin palkataan noin 18 kartoittajaa ja 18 harjoittelijaa.

Kartoittajiksi haetaan aiemmin kartoituksiimme osallistuneita. Harjoittelijaksi voi hakea kandi- tai maisterivaiheen opiskelija, jolla ei ole aiempaa kokemusta kartoituksistamme. Puolella valituista on oltava mahdollisuus oman auton käyttöön. Soveltuva työkokemus ja harrastuneisuus sekä ruotsin kielen taito katsotaan eduksi.

Palkka maksetaan palkkiona, kartoittajille 12,65 €/h ja harjoittelijoille 8,70 €/h sekä lomakorvaus 9%. Lisäksi harjoittelijat voivat saada työstä opintopisteitä (BIO-014, Tutkimuksen avustaminen). Myös Helsingin yliopiston ulkopuolisten opiskelijoiden on mahdollista hakea harjoittelupaikkaa ja saada harjoittelutodistus. Harjoittelijoille tarjoutuu mahdollisuus tutustua tutkimuksen taustoihin ja itse tutkijoihin sekä ennen kartoitusta, että kartoituksen jälkeen järjestettävillä luennoilla. Kartoituksen aikana viikoittaisia työtunteja kertyy huomattavasti normaalia toimistotyöaikaa enemmän. Oman auton käytöstä työssä korvataan 53 snt/km. Työnantaja järjestää matkat ja majoituksen Ahvenanmaalla. Lisäksi työhön valituilla on mahdollisuus ottaa maksutta puutiaisaivokuumerokotus.

Työtä tehdään pääasiassa pareittain ja ketojen välillä liikutaan autolla ja kävellen. Työskentely tapahtuu ulkona säässä kuin säässä. Kartoituksen yhteydessä pääsee tutustumaan mielenkiintoisiin paikkoihin, joihin tavallinen turisti ei eksy, ja myös paikallisten kanssa pääsee toisinaan hieman jutustelemaan. Työ vaatii tarkkaavaisuutta, järjestelmällisyyttä ja maastokelpoisuutta, mutta kummempia erätaitoja ei edellytetä. Suurin osa kedoista sijaitsee kulttuuriympäristöissä, joten yleensä liikutaan pihapiireissä sekä tien- tai pellonreunoilla.

Mikäli olet kiinnostunut työstä, täytä hakemus 2.4. mennessä osoitteessa https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/122879/lomake.html

Tieto valinnoista ilmoitetaan huhtikuun aikana.

Perhoskartoituksesta voi kysyä lisätietoja Suvi Ikoselta (suvi.ikonen [at] helsinki.fi) ja härmäkartoituksesta Krista Ravealalta (krista.raveala [at] helsinki.fi).