Tervetuloa Periferia-taidenäyttelyn avajaisiin Hyytiälän metsäasemalle 17.–18. toukokuuta

Hyytiälän metsäaseman Periferia-taidenäyttely avautuu jälleen toukokuussa kaksipäiväisessä tilaisuudessa. Tervetuloa mukaan! Näyttelyssä voi vierailla koko kesän ajan aina lumen tuloon saakka.

Viime vuoden kesäkuussa avatun monitaiteisen Periferia-taidenäyttelyn uusi kausi alkaa. Näyttelyn avajaisia vietetään Hyytiälän metsäasemalla Juupajoella perjantaina 17. toukokuuta 2024 klo 18 alkaen.

Näyttelyssä on kolme uutta teosta:

Office for Tree Migration / Agnes Meyer-Brandis (DE)
To Breathe the Forest / Siobhan McDonald (IE)
Metsä vastaa / Kustaa Saksi (FI)

Lauantaina 18. toukokuuta 2024 tapahtuma jatkuu Symposionilla Maailma, vihreä metsä

Löydät kaksipäiväisten avajaisten ohjelman täältä.

Näyttely levittäytyy metsäaseman luontoon

Periferia - Metsätaiteellinen asema -näyttelyn kesällä 2023 avatussa kokonaisuudessa ovat mukana taiteilijat:

Band of Weeds
Terike Haapoja
IC-98 & työryhmä
Juhani Pallasmaa
Villi Vyöhyke ry

Teokset ovat inspiroituneet ympäröivästä luonnosta ja metsäasemalla tehtävästä tutkimuksesta. Ne sijouttuvat metsäaseman luontoon, metsiin ja suolle sekä aseman rakennuksiin. Näyttelyssä voi vierailla koko kesän ajan aina lumen tuloon saakka.

Periferia-näyttelyn on kuratoinut Ulla Taipale. Näyttely on toteutettu Helsingin yliopiston Ilmakehätieteiden keskus INARin Ilmastopyörre-taideohjelman puitteissa, yhteistyössä Hyytiälän metsäaseman kanssa ja pääosin Alfred Kordelinin Säätiön Suuret kulttuurihankkeet -rahoituksella.

Näyttelyn toteuttamista ovat tukeneet myös Koneen Säätiö, Suomen Kulttuurirahasto/Pirkanmaa ja Taike, ACCC ja Itä-Suomen yliopisto.

Metsäasemalla voi yöpyä perjantain ja lauantain välisenä yönä ja ruokailla lauantaina 18.5. omakustanteisesti. Ota saunaan mukaan uima-asut ja eväitä grillatavaksi kotaan!

Varaukset: hyytiala-info@helsinki.fi

Lisätiedot: ulla.taipale@helsinki.fi

Kulkuyhteydet 17.5.

Näin pääset Hyytiälään julkisella liikenteellä 17. toukokuuta, yhteys Helsingistä ja Tampereelta:

• Klo 14.03–16.31 Pendolino 87 Helsingin rautatieasemalta Oriveden rautatieasemalle
  • Jatkoyhteys klo 16.55–17.23 Oriveden rautatieasemalta Orivesi–Virrat-bussilla Hyytiälän tienhaaraan, josta noin 10 minuutin kävelymatka asemalle.