Miten metsät, suot ja järvet vaikuttavat toisiinsa? Kuuntele Veden kierto -podcast

Mitä tiedämme metsien, soiden ja järvien vuorovaikutuksesta? Limnologi Anne Ojala avaa niiden herkkää tasapainoa.

Veden kierto -podcast-sarjan kolmannessa osassa soudamme limnologi Anne Ojalan kanssa Hyytiälän Kuivajärvellä sijaitsevalle mittauslautalle ja keskustelemme metsäaseman sauna-alueen kodassa järvien ekosysteemeistä ja metsien, soiden ja järvien vuorovaikutuksesta keskenään.

Veden kierto on Helsingin yliopiston Ilmakehätieteiden keskuksen INARin tuottama podcast, jossa ilmakehätieteiden tutkijat avaavat tutkimustaan. Jaksot on nauhoitettu Helsingin yliopiston Hyytiälän tutkimusasemalla.

Kuuntele jakso alta:

Limnologi Anne Ojala on tutkinut järvien ekosysteemejä yhtenä tavoitteenaan jakaa tutkittua tietoa ilmastonmuutoksesta. Taustalla Hyytiälän Kuivajärvi, jossa sijaitsee mittauslautta. Kuva: Leena Häkkinen

Ilmakehätieteiden keskus INAR julkaisi podcast-sarjan veden kiertokulusta