Mathematica-lisenssi Kumpulan kampukselle

Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta on hankkinut Mathematica-lisenssin opiskelijoiden ja henkilökunnan käyttöön.

Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta on hankkinut Mathematica-lisenssin Kumpulan kampukselle. Mathematica on symbolisen laskennan ohjelmisto, jossa voi Wolfram-kielellä ohjelmoida paitsi algebraa, myös tarkkaa numeriikkaa ja datan visualisointia. Ohjelmistoa on tarkoitus alkaa hyödyntämään tutkimuksen lisäksi myös opetuksessa kaikilla soveltuvilla kursseilla. Opiskelijoilla on nyt mm. mahdollisuus ajaa luennoitsijoiden tekemiä Wolfram-demoja koneillaan.

Lisenssi kattaa tiedekunnan henkilökunnan, opiskelijat ja jatko-opiskelijat, ja sen voi asentaa myös kotikoneelle. Lisätietoja Intranet Flammassa (vaatii kirjautumisen).