Haku ilmastoasiantuntijan erikoistumiskoulutukseen on nyt auki

Haku kaksivuotiseen koulutukseen on käynnissä 20. marraskuuta asti. Itse koulutus alkaa vuoden 2024 alussa.

Koulutus tuo yhteen ilmastotieteen huippuosaamisen, yritykset ja julkisen sektorin toimijat. Koulutuksen järjestämisestä vastaa Helsingin yliopisto yhteistyössä Itä-Suomen yliopiston ja Ilmatieteen laitoksen kanssa.

– Koulutus perustettiin, koska ilmastoasiantuntijuuden tarve on kasvanut kaikilla toimialoilla, kertoo tutkijatohtori Kenneth Peltokangas Helsingin yliopistosta.

– Ilmastonmuutokseen voi paneutua nykyisin suorittamalla kokonaisen yliopistotutkinnon esimerkiksi ilmakehätieteissä tai käymällä yksittäisiä kursseja. Ilmastoasiantuntijan erikoistumiskoulutus sen sijaan on monialainen ja harkittu kokonaisuus, joka rakentaa kokonaisvaltaista ilmastoasiantuntijuutta, Mira Hulkkonen Ilmatieteen laitokselta lisää.

Erikoistumiskoulutuksen opinnot ovat laajat ja ne lähestyvät ilmastonmuutosta monitieteisesti. Myös koulutukseen osallistuvat opiskelijat ovat mukana muovaamassa koulutuksen aiheita.

Haku ilmastoasiantuntijan erikoistumiskoulutukseen on auki 20.11. asti.