Anton Björklund väittelee aiheesta Ymmärrettävää koneoppimista luonnontieteisiin

FM Anton Björklund väittelee perjantaina 31.5.2024 aiheesta Ymmärrettävää koneoppimista luonnontieteisiin. Väitöskirjatyö on osa Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteen osastolla ja Exploratory Data Analysis -ryhmässä tehtävää tutkimusta.

FM Anton Björklund puollustaa väitöskirjaansa "Interpretable and explainable machine learning for natural sciences" perjantaina 31.5.2024 klo 13 Helsingin yliopiston Exactum-rakennuksen auditoriossa B123 (Pietari Kalmin katu 5, 1. kerros). Vastaväittäjänä toimii professori BenoÎt Frénay (Université de Namur, Belgia) ja kustoksena professori Kai Puolamäki (Helsingin yliopisto). Väitöstilaisuus pidetään englanniksi.

Anton Björklundin väitöskirja on osa Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteen osastolla ja Exploratory Data Analysis -ryhmässä tehtävää tutkimusta. Väitöskirjan ohjaajana on toiminut professori Kai Puolamäki (Helsingin ylipisto).

Ymmärrettävää koneoppimista luonnontieteisiin

Väitöskirjalle ei ole suomenkielistä tiivistelmää. Väitöskirjan sisältöön voit tutustua tarkemmin joko uutisen joko uutisen englanninkielisestä versiosta tai ruotsinkielisestä versiosta.

Väi­tös­kir­jan saa­ta­vuus

Väitöskirjan elektroninen versio tulee olemaan saatavilla Helsingin yliopiston avoimessa julkaisuarkistossa Heldassa osoitteessa http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-84-0144-5.

Painettuja väitöskirjoja voi tiedustella väittelijältä itseltään: anton.bjorklund@helsinki.fi