Professori Markku Ollikainen nimitetty John Nurmisen Säätiön hallitukseen

Markku Ollikainen on toiminut vuodesta 2000 lähtien Helsingin yliopiston ympäristöekonomian professorina.

John Nurmisen Säätiön hallitukseen on hallituksen vuosikokouksessa 27.2.2018 nimitetty kaksi uutta jäsentä, Helsingin yliopiston ympäristöekonomian professori Markku Ollikainen ja KTM Juho Lipsanen.

Professori Markku Ollikainen (s.1952) on toiminut vuodesta 2000 lähtien Helsingin yliopiston ympäristöekonomian professorina. Hän tutkii ja opettaa työkseen sitä, miten markkinataloutta voi ohjata kohti kestävää kehitystä. Itämeren suojelun ongelmia hän on analysoinut jo 1990-luvulta lähtien.

Ollikainen on Suomalaisen Tiedeakatemian jäsen, ja hänellä on ollut luottamustehtäviä European Association of Environmental and Resource Economics -tiedejärjestössä. Hän on toiminut kahdesti selvitysmiehenä Suomen hallitukselle. Ollikainen on Helsingin ja Turun kaupunkien aloitteesta perustetun paikallistason Itämeri-paneelin puheenjohtaja ja on toiminut Suomen ilmastopaneelin puheenjohtajana vuodesta 2014.

John Nurminen Säätiön tiedote