Lääketieteen opetusta tarjoavat yliopistot ja Mehiläinen tiivistävät yhteistyötään

Helsingin, Itä-Suomen, Tampereen, Turun sekä Oulun yliopistot ovat solmineet puitesopimukset yksityisiä sosiaali- ja terveyspalveluja tuottavan Mehiläisen kanssa tutkimus- ja opetusyhteistyön vahvistamiseksi.

Yhteistyön tavoitteena on tuottaa tutkittua tietoa yksityissektorin toiminnasta niin lääketieteen kuin hoitoalan tieteiden parissa. Tutkimus- ja koulutusyhteistyöstä sovitaan ohjausryhmissä tapauskohtaisesti. Mehiläinen tarjoaa aineistot ja yliopistot ohjaajaresurssit.

Helsingin yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan dekaani Risto Renkosen mukaan koulutusyhteistyö Mehiläisen ja yliopistojen välillä on ollut toimivaa jo entuudestaan muun muassa työterveyshuollon ja yleislääketieteen erikoistumiskoulutuksen toteuttamisessa. Uusi yhteistyösopimus mahdollistaa uusia avauksia koulutus- ja tutkimusyhteistyön laajentamiseksi.

- Mehiläisen laajat tietoaineistot tarjoavat mahdollisuuksia esimerkiksi lääketieteen sekä muiden sosiaali- ja terveystieteiden opiskelijoiden syventävien opintojen tai tieteellisen tutkimustyön tekemiselle yliopiston ohjauksessa. Laajoihin avoterveydenhuollon tietovarantoihin pohjautuva tutkimusyhteistyö täydentää erinomaisella tavalla yliopistosairaaloiden tarjoamia tutkimusmahdollisuuksia, Renkonen toteaa.

Myös muissa yliopistoissa ollaan tyytyväisiä yhteistyön tiivistymiseen.

-  Haluamme osaltamme kehittää ja täydentää tulevien terveydenhuoltoalan ammattilaisten osaamista tarjoamalla heille kattavia ja laadukkaita koulutusmahdollisuuksia, kertoo Mehiläisen lääketieteellinen johtaja Kaisla Lahdensuo tiedotteessa.

Lue lisää yhteistyöstä Mehiläisen tiedotteesta.