Lääketieteellisen tiedekunnan dekaaniksi on valittu professori Johanna Arola

Lääketieteellisen tiedekunnan tiedekuntaneuvosto on kokouksessaan 21.11.2023 nimittänyt molekyylipatologian professori Johanna Arolan lääketieteellisen tiedekunnan dekaaniksi viideksi vuodeksi ajalle 1.1.2024 – 31.12.2028.

Lääketieteellisen tiedekunnan dekaanin tehtävä vapautui edellisen dekaanin Anne Remeksen tultua valituksi Helsingin yliopiston vararehtoriksi 1.8.2023 alkaen.

Arola on Helsingin yliopiston kasvatti, jolla on pitkä ura lääketieteellisessä tiedekunnassa opettajana ja tutkijana sekä HUS Diagnostiikkakeskuksessa patologina. Arola on toiminut myös Aikakauskirja Duodecimin päätoimittajana sekä ollut rakentamassa suomalaista biopankkikenttää.

Arola oli tutkimushallinnosta vastaava varadekaani 1.4.2023 alkaen ja siirtyi hoitamaan dekaanin tehtäviä 1.8.2023 alkaen dekaanin rekrytointiprosessin ajan.